خداباوری موضوع فیلم «ناسوخ» شد
کد خبر: 4150639
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

خداباوری موضوع فیلم «ناسوخ» شد

«ناسوخ» عنوان فیلمی داستانی است که در آن به بحث خداباوری در قالبی کاری تاریخی پرداخته می‌شود.

به گزارش ایکنا، اصغر عباسی، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم کوتاه تاریخی «ناسوخ» با بیان اینکه فیلمبرداری این کار به پایان رسیده، بیان کرد: به دلیل تاریخی بودن این فیلم داستانی، پیش تولید آن یک ماه به طول انجامید و در ادامه تصویربرداری این کار هم در پنج جلسه انجام شد. تمام صحنه‌های فیلم با توجه به تاریخی بودن آن در دکورهای شهرک سینمایی گرفته شده است. این فیلم اقتباسی از کتاب «ناسوخ» نوشته محمد رسولی و به نوعی ادامه کار قبلی‌ام «رویای نیمه‌شب» است.

وی افزود: «رویای نیمه شب» توانست یکی از فیلم‌های پربیننده سال 95 باشد و رکورد چاپ کتاب را نیز بشکند. در «ناسوخ» نیز روندی تاریخی از ساسانیان تا قاجار را شاهد هستیم. موضوع و محور اصلی این فیلم بحث مواجه شدن انسان با مرگ است. در این کار به نوعی زندگی پس از مرگ و معاد هم مدنظر قرار می‌گیرد. روند روایی این فیلم سورئال است یعنی فیلم در مرزی بین خیال و واقعیت حرکت می‌کند.

این کارگردان ادامه داد: این فیلم به‌هیچ‌وجه تصمیم ندارد روایتگر تاریخ باشد بلکه می‌خواهد به بهانه روایت تاریخی به موضوع خداباوری در مواجهه با مرگ بپردازد. البته تلاش کردم این کار را به صورت غیرمستقیم انجام دهم زیرا مخاطب امروز پیام‌های اینچنینی را به صورت مستقیم نمی‌پذیرد. درباره روش کاری خودم نیز باید بگویم دوست دارم در کارهایم بازی در زمان را تجربه کنم چون این سبک فیلمسازی را دوست دارم.

وی درباره جذابیت آثار تاریخی گفت: فیلم‌های تاریخی از گونه‌های پرفروش در سینمای جهان است زیرا این گونه سینمایی همیشه برای مخاطبان جذابیت دارد به شکل بهتری می‌توان در آنها پیام‌های دینی را بیان کرد. کار تاریخی ساختن بسیار سخت‌تر از دیگر گونه‌های سینمایی است اما همان اندازه که کار کردن در این رابطه دشوار است لذت و تاثیرگذاری آن هم بیشتر است. 

وی با بیان اینکه در این فیلم بازیگران حرفه‌ای حضور دارند، گفت: قربان نجفی، سیامک ادیب و شیوا طاهری بازیگران اصلی فیلم هستند. شهروز چقازردی، فرهاد زندی، یاسین آتیار، مهدی اوشی، امیرپارسا رسولی، طناز رضایی، جعفر مشعوف، علی مقدم، احمدرضا روزبهانی، آرمیتا حیدری و علی آذری هم بازیگران فرعی فیلم هستند. 50 هنرور هم در این فیلم حضور دارند و با وجود اینکه فیلمی کوتاه است اما مدیوم آن سینمایی است. 

عوامل فیلم کوتاه «ناسوخ» عبارتند از؛ نویسندگان: مصطفی بیرانوند و اصغر عباسی، تهیه کننده و کارگردان: اصغر عباسی، جانشین تهیه و مشاور کارگردان: محسن محمدحسنی، مدیر فیلمبرداری: مهرداد افراسیابی، طراح صحنه: حمیدرضا عامری، طراح لباس: مریم ناصری، طراح چهره پردازی: علی بهرامی فر، مدیر صدابرداری: حامد صمدزاده، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: محمدرضا نوری، منشی صحنه: آرزو قربانی، تدوین: هانی سلمانی، موسیقی: حسین میرزاقلی، طراحی و ترکیب صدا: مهدی جمشیدیان، طراحی جلوه‌های ویژه بصری: وحید ربانی، اصلاح رنگ و نور: مهرداد افراسیابی، تامین هنروران: سیماسازان فرداد، طراح پوستر: اصغر عباسی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: نیما و سینا موسوی، مدیر تولید: نیما مجتهدی، مدیر تدارکات و جانشین تولید: مجید طالبی، مشاور رسانه‌ای: محمد کفیلی، مجری طرح و پخش کننده بین‌الملل: مآفیلم. محصولی از موسسه فرهنگی، حقوقی بزرگمهر حکیم.

انتهای پیام
captcha