راه‌اندازی شبکه «سو» با هدف تسریع بخشیدن به پیگیری مطالبات مردمی
کد خبر: 4150552
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷

راه‌اندازی شبکه «سو» با هدف تسریع بخشیدن به پیگیری مطالبات مردمی

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: شبکه‌سازی اقدامی ساده است، اما مهم‌ترین نکته در راه‌اندازی شبکه «سو»، ایجاد ارتباط دوطرفه میان مخاطب و گیرنده پیام است تا بدین‌وسیله با ایجاد انگیزه، مخاطب نیز از روند پیگیری مطالبه خود آگاه شود.

مهدی رضایی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضویمهدی رضایی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، درخصوص ایجاد شبکه «سو» و تسریع بخشیدن به پیگیری مطالبات مردمی، اظهار کرد: در راه‌اندازی این شبکه، ایجاد ارتباط دوطرفه میان مخاطب و گیرنده پیام است تا بدین‌ وسیله با ایجاد انگیزه، مخاطب نیز از روند پیگیری مطالبه خود آگاه شود. یکی از اهداف اصلی این نرم‌افزار مشارکت فعال شهروندان و امیدبخشی به آحاد جامعه در خصوص پیگیری مطالبات مردمی و تسریع در پاسخگویی مدیران و مسئولان دستگاه‌های مربوطه است.

وی ادامه داد: این سامانه با هدف تسریع در مطالبات مردمی طراحی شده و شهروندان می‌توانند تخلفات مشاهده شده را در این شبکه بارگذاری کنند تا پس از بررسی به مدیران و مسئولان مربوطه ارسال و پاسخ در کوتاه‌ترین مدت به مخاطب ارائه شود.

رضایی افزود: در این نرم‌افزار موضوعات و تمام سرفصل‌های تخلفات در حوزه مربوطه مشخص شده تا مخاطب برای ثبت گزارش تخلف با مشکل مواجه نشود و بتواند ساده و راحت مطالبه خود را از نهاد مربوطه مطرح کند. همچنین تمام مراحل بررسی از ابتدا تا انتها که پاسخ مسئول مربوطه در سامانه بارگذاری می‌شود برای مطالبه‌گر قابل‌ مشاهده است و حتی در پایان می‌تواند در خصوص کیفیت بررسی نظر بدهد که این اقدام علاوه بر تسریع در مطالبه‌گری، انگیزه و امیدبخشی در جامعه را ایجاد می‌کند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی بیان کرد: یکی از محاسن این سامانه حذف مکاتبات کاغذی و مراحل اداری و ارتباط مستقیم با مدیر ادارات و مؤسسات است. در تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی یک نفر به‌عنوان کاربر مشخص شده و به پنل شبکه دسترسی دارد. مطالبه پس از بررسی در ستاد امربه‌معروف به کاربر مربوطه ارسال و روزشمار پاسخگویی فعال می‌شود.

رضایی علت نام‌گذاری این شبکه را نهادینه‌کردن امید و شفافیت در جامعه دانست و گفت: چنانچه مدیر مربوطه مطالبه مردمی را طی مدت مشخص شده پاسخ ندهد، بلافاصله از طریق ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان مکاتبه جهت عدم پاسخگویی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و توانمندسازی شبکه «سو»، امیدواریم تا شهریورماه امسال این سامانه در تمام کشور اجرایی شود و مطالبات مردم در اسرع‌ وقت بدون وجود قوانین دست‌وپاگیر اداری پاسخ داده شود.

انتهای پیام
captcha