کسب رتبه اول کشور توسط ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی
کد خبر: 4150251
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

کسب رتبه اول کشور توسط ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضوی، گفت: این ستاد اواخر سال 1400 رتبه ۲۵ کشور را داشت و در در سه ماه اول سال 1401 موفق شد با عملکرد مناسب جزو پنج ردیف اول شود و در نهایت سال گذشته با اجرای درست و سریع برنامه‌های ابلاغی ستاد کشور، ستاد استان رتبه اول کشوری را کسب کرد.

مهدی رضایی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی رضایی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضوی در گردهمایی ائمه جمعه استان که امروز چهارم تیرماه با موضوع دهه ولایت و امامت و برنامه‌های ابلاغی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امیدبخشی در جامعه و ایجاد انسجام اجتماعی در راستای نهادینه‌کردن رفتارسازی بین مردم و کنترل آن از اهداف مهم در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است. رفتاری که در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در تمام حوزه‌های اجتماعی تأثیرگذار است.

وی افزود: ازآنجاکه پاسخگویی به مطالبات مردمی یکی از اولویت‌های این ستاد است، تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها امری ضروری تلقی می‌شود.

رضایی بیان کرد: در سند چشم‌اندازی که در افق ۱۴۰۴ برای ستادهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دیده شده است، گفته شده ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، نهادی راهبردی، پژوهش‌محور، برخوردار از تعالی سازمانی و مرجع سیاست‌گذاری، ایجاد هماهنگی، حفظ یکپارچگی و نظارت بر دستگاه‌ها و گروه‌های مرجع  در احیا و اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌گونه‌ای که انجام این فریضه در سطح ملی و در میان آحاد جامعه  تبدیل به ارزش و رفتار اجتماعی شده، همچنین آمران به معروف و ناهیان از منکر از حمایت همه‌جانبه و منزلت و جایگاه خاصی برخوردار گشته و نهادهای حکومتی نمونه بارز و پیش رو در احیای و اجرای این دو فریضه مقدس هستند.

وی با اعلام اینکه مشهد به دلیل زائرپذیر بودن بیشتر در معرض آسیب اجتماعی است، مطرح کرد: وضعیت عفاف و حجاب در خراسان رضوی هزاران برابر جلوتر از سایر مناطق است و کلیه دستگاه‌های نظارتی در استان بر این موضوع اهتمام ویژه دارند.

91 دستگاه اجرایی در استان پاسخگوی مطالبات مردمی هستند

رضایی تصریح کرد: اکنون 132 دستگاه اجرایی در استان فعالیت دارند که ۱۲ دستگاه آن نظارتی هستند. از این تعداد ۹۱ دستگاه پاسخگوی مطالبات مردمی هستند که از طرف ستاد مکاتبه و در جلسات مستمر پیگیری می‌شود. برنامه‌های ابلاغی ستاد پس از تایید ریاست ستاد، استاندار و نهادهای حمایتی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و هر فصل مورد ارزیابی قرار می گیرد. 

وی نظارت مستمر بر دستگاه‌های اجرایی را یکی دیگر از برنامه‌های موفق ستاد دانست و بیان کرد: در این راستا طراحی و اجرای سامانه «سو» یکی از کارهای بزرگی است که ستاد استان در جهت پاسخگویی سریع و شفاف به مطالبات مردم انجام داده و تا چندماه دیگر در سراسر کشور نیز اجرا می‌شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضوی در ادامه تشریح کرد: مردم، ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و دستگاه‌های اداری در استان سه ضلع اصلی در جریان این فرایند در سامانه «سو» هستند تا مطالبات مردم دراسرع‌وقت و به بهترین نحو پاسخ داده شود. در این سامانه هر مطالبه‌ای که از دستگاه‌ها می‌شود و تمامی روند پاسخگویی، برای گزارش‌دهنده و مدیر دستگاه مربوطه قابل رویت است. نتیجه پس از اعلام از طرف مرجع اداری مربوطه، مورد راستی‌آزمایی از گزارش‌دهنده قرار می‌گیرد. 

وی ابراز کرد: گزارش‌های ثبت شده در سامانه مطالبه‌گری «سو»، به‌صورت ماهانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به اعضای اصلی ستاد که متشکل از استاندار، فرماندار، شهردار و مدیران کل ادارات هستند جهت پیگیری ارائه می‌شود در جلسات ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که با اعضای ستاد برگزار می‌شود حضور عضو اصلی الزامی بوده و معرفی نماینده قابل‌قبول نیست.

آموزش 40 هزار نفر تا پایان امسال

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضوی گفت: در هفته هزار نفر در حوزه‌های مختلف اهداف امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، آموزش می‌بینند و برای امسال پیش‌بینی‌شده تا ۴۰ هزار نفر در دوره‌های آموزشی ستاد آموزش ببینند. برای اجرای این اقدام، حلقه مربیان نیز توسعه داده شده است.

رضایی اعلام کرد: از سال گذشته استودیوی اختصاصی برای تولید محتوا در ستاد تشکیل شده و در اختیار سایر نهادها جهت تولید محتواهای فرهنگی قرار دارد، تشکیل لشکر سایبری برای احیای جریان انقلابی در فضای مجازی، تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در ادارات و نظارت بر زیرمجموعه‌های آنان، تشکیل کمیته‌های اختصاصی شامل بانک‌ها، دانشگاه‌ها، خدماتی، فرهنگی و...، ارزیابی فصلی دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌محور شدن ستاد و... از اهم اقداماتی است که این ستاد در استان انجام داده است.

در ادامه این جلسه هر یک از ائمه جمعه شهرستان‌ها نظرات و انتقادات خود را مطرح کردند. 

انتهای پیام
captcha