نقش اصناف در خصوص تذکر لسانی مؤثر است
کد خبر: 4149874
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

نقش اصناف در خصوص تذکر لسانی مؤثر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نقش اصناف در خصوص تذکر لسانی در سطح بازار را مؤثر خواند و گفت: باید بین اصناف و ستاد امر به معروف در خصوص نظارت بر بازار و دفاع از معیشت مردم هم‌افزایی بیشتری وجود داشته باشد.

علی اصغر حسینی،  دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر حسینی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، امروز، سوم تیر در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اصناف استان کردستان، گفت: باید بین اصناف و ستاد امر به معروف در خصوص نظارت بر بازار و دفاع از معیشت مردم هم افزایی بیشتری وجود داشته باشد.

وی مردم کردستان را مردمانی معتقد و دین‌دار خواند و افزود: مردم این استان نسبت به ارزش‌های دینی تعصب دارند و از آنجا که ارزش‌های نظام خانواده نزد مردم کردستان بسیار گرامی است لذا نگاه جدی به مسئله خانواده دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان بیان کرد: مردم کردستان آراسته‌ترین و باوقارترین لباس‌ها را در جهان دارند و پوشش قوم کُرد یک ارزش فرهنگی بسیار غنی است اما متأسفانه فضای مجازی و سایبری ذهن نسل نواندیش این دیار را تحت تأثیر قرار داده و درصدد انحراف آنها است.

وی نقش اصناف در خصوص تذکر لسانی در سطح بازار را مؤثر خواند و با اشاره به اینکه اصناف بازوان توانمند ستاد امر به معروف هستند، گفت: جایگاه اصناف، جایگاهی ارزشمند است لذا می‌طلبد نسبت به جامعه دغدغه‌مندی بیشتری داشته باشند.

حسینی با اشاره به اینکه رؤسای اتحادیه‌ها و اصناف باید برای صنوف مرتبط با خود، شیوه‌نامه‌هایی در خصوص حجاب و عفاف و نظارت بر بازار تدوین کنند، ادامه داد: گاهی در سطح جامعه مشاهده می‌شود که برخی صاحبان مشاغل برای فروش محصولات خود و جذب مشتری بیشتر با استفاده ابزاری از بانوان آن‌ها را وادار به استفاده از پوشش‌ها و آرایش‌های نامتعارف می‌کنند که این کار به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی بر ضرورت تولید و فروش البسه متناسب با فرهنگ اصیل مردم کردستان تأکید کرد و در خصوص استفاده از پوشش‌های نامناسب در مغازه‌ها و جلوگیری از بی‌بند و باری در محیط‌های کسب و کار تذکر داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، افزود: متأسفانه بعضاً مواردی از ناهنجاری‌ها و بی‌بند و باری‌ها در برخی مجتمع‌های تجاری استان کردستان مشاهده شده است که در شأن مردم این استان نیست و باید اصناف در خصوص وظایف خود در حوزه نظارت و بازرسی تلاش بیشتری به خرج بدهند.

حفظ شأنیت و قداست بازار دغدغه اصناف باشد

علی‌محسن منتشلو، معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در این نشست با بیان اینکه جامعه ایران یک جامعه مسلمان است و مردم آن دغدغه دینی دارند، افزود: رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر فقط حفظ حجاب نیست بلکه بخش اعظمی از وظایف این ستاد به مطالبات مردم مربوط می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سرمنشأ بسیاری از طلاق‌‌ها در جامعه، بی‌حجابی و بی‌بند و باری است و نمی‌توان از اهمیت وجود حجاب و عفاف در سطح جامعه غافل شد.

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان بیان کرد: منظور از مقابله با بی‌حجابی در اماکن و بازار به هیچ عنوان برخورد سلبی نیست و هدف، تذکر لسانی است و همین تذکر ساده نیز بسیار کارساز است.

وی با اشاره به اینکه شورای اصناف باید مطالبه‌گر صنوف و مردم باشند، افزود: در این راستا شورای اصناف باید مطالبات آن‌ها را برای مسئولان تشریح کنند.

منتشلو با تأکید بر اینکه بازار مکانی مقدس است و جای هر کسی نیست، یادآور شد: وقتی از گذشته در کنار هر بازاری یک مسجد ساخته شده این به معنای قداست بازار است و باید اصناف در حفظ شأنیت بازار تلاش و همت جدی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha