سند تحول قوه قضائیه متناسب با گام دوم انقلاب است
کد خبر: 4149710
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

سند تحول قوه قضائیه متناسب با گام دوم انقلاب است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه شهدای هفتم تیر از اثرگذارترین شهدا در پیشبرد اهداف انقلاب بودند، گفت: سند تحول قوه‌قضائیه متناسب با گام دوم انقلاب است لذا دستگاه قضائی استان در جهت تحقق این سند تحولی تلاش کند.

حجت‌الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، دوم تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، اظهار کرد: در سبک زندگی اسلامی تأمین نیازهای مادی خانواده بر عهده مرد است و مرد باید در این جهت تلاش و مجاهدت کند.

وی تأمین نیازهای مادی خانواده سبب مودت و محبت است اما گاهی درآمد مردان پاسخ‌گوی مخارج نیست، اضافه کرد: در مواردی دیگر مردانی مشاهده می‌شود که تنبل هستند در حالی‌که تجربه به ما نشان داده کسانی که در زندگی موفق شده‌اند روزهای سختی پشت سر گذاشته و سخت‌کوش بوده‌اند.

شاهرخی با بیان اینکه اگر درآمد فرد کفاف مخارج را نداد نباید مرد خانه را سرزنش کرد بلکه باید قدردان زحمات او بود، ادامه داد: باید بین مردی که تلاش می‌کند و بین کسی که برای تأمین معاش خانواده تنبلی و کوتاهی کرده یا بخیل است تفاوت قائل شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به روز عرفه و عید قربان اشاره کرد و با بیان اینکه در ایام عرفه و قربان، گردهمایی و عظیم حج را برگزار می‌کنند، افزود: حاجیان به پیروی از حضرت ابراهیم با قربانی کردن، عدم دلبستگی به تعلقات دنیوی را نشان می‌دهند کمااینکه در روز عید قربان، قربانی کردن گوسفند و برپایی نماز عید، سفارش شده است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد به برگزاری دعای روز عرفه اشاره کرد و با بیان اینکه ماه ذیحجه در روایات اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهارکرد: انفاق در عید غدیر و قربان سرمایه‌گذاری معنوی است که در این راستا مواکب، هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی برای برگزاری باشکوه عید غدیر، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه گرانی قیمت اجاره‌بهای خانه بر لزوم رعایت حال مستأجران توسط مالکان ساختمان‌ها و کاهش قیمت کرایه خانه گفت: شهدای هفتم قوه قضائیه در هفتم تیرماه، جزء اثرگذارترین شهدا در پیشبرد اهداف انقلاب بودند.

شاهرخی با بیان اینکه شهید بهشتی به آنچه می‌گفت معتقد بود و به اعتقادات دینی، التزام عملی داشت، اضافه کرد: شهید بهشتی در اقدامات شجاع و خستگی‌ناپذیر بود و شهادت چنین افرادی همراه با ۷۲ تن از یارانشان، خسارت بزرگی بود که منافقان بر کشور ما وارد کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه سبک زندگی شهید رحیمی و شهید صادقی از شهدای هفتم تیرماه و اهل لرستان الگویی برای روحانیت و نمایندگان مجلس است، تصریح کرد: سند تحول قوه قضائیه متناسب با گام دوم انقلاب است لذا دستگاه قضائی استان در جهت تحقق این سند تحولی تلاش کند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد رضایت‌مندی مردم و دستیابی کامل به عدالت را دو چشم‌انداز سند تحول قوه قضائیه برشمرد و گفت: اداره‌کل بازرسی در جهت بهبود مبلمان شهری و جلوگیری از جذب نیروهای سفارشی و تبعیض ورود کرده‌اند که جای تشکر دارد.

انتهای پیام
captcha