حمایت از ایده‌های فناورانه حوزه علوم انسانی
کد خبر: 4149607
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
استاندار اردبیل در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی تأکید کرد:

حمایت از ایده‌های فناورانه حوزه علوم انسانی

استاندار اردبیل در نشست مشترک با رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد می‌تواند در توسعه استان سهم مهمی را ایفا کند، گفت: ما از ایده‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه علوم انسانی حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، همزمان با برگزاری پنجاه و دومین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور در اردبیل نشست مشترک حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی و سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل برگزار شد.

استاندر اردبیل در این نشست گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند در حل مشکلات جامعه به عنوان یک نهاد تصمیم‌ساز وارد شود.

عاملی با اشاره به فعالیت مراکز علمی و پژوهشی استان تصریح کرد: ما از ایده‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه علوم انسانی حمایت می‌کنیم و آمادگی ایجاد مرکز رشد و فناوری در زمینه علوم انسانی را داریم.

وی ادامه داد: همانطور که در زمینه‌های مختلف مراکز رشد و فناورانه وجود دارد در بخش علوم انسانی هم نیازمند راه‌اندازی مراکز رشد هستیم که تولید علم کرده و بتوانند نیازهای مردم را مرتفع کنند.

استاندار اردبیل، کشاورزی و گردشگری را از ظرفیت‌های مهم و با اهمیت استان اردبیل عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه صنعت نیز ما با تعریف زنجیره‌های مختلف سعی کردیم این زنجیره‌ها را تبدیل به احسن کنیم که جهاددانشگاهی می‌تواند حلقه اتصال این زنجیره‌ها بوده و در توسعه استان سهم مهمی ایفا کند.

عاملی به ضرورت شناخت ظرفیت‌های مختلف علمی و دانشگاهی در استان تاکید کرد و افزود: می‌توانیم در بالفعل کردن این ظرفیت‌ها از جهاددانشگاهی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که مصداق عمومی جهاد و کار جهادی را معنا کرده است و باید در دستگاه‌های اجرایی جهاد و فرهنگ جهاد سرلوحه قرار گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی نیز در این نشست که در دفتر استانداری برگزار شد به ظرفیت این نهاد انقلابی در زمنیه علوم انسانی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در زمینه علوم انسانی کارهای قابل قبولی دارد و امروز توانسته قدم‌های مناسبی در این زمینه بردارد.

مسلمی نایینی، خبرگزاری ایسنا، ایکنا و افکارسنجی را ظرفیت مناسب در جهاددانشگاهی و در این حوزه عنوان کرد و گفت: استان اردبیل در راستای توسعه استان و احصای مشکلات و رفع آن می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

وی با اعلام اینکه ما آماده کمک به استانداری‌ها در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی هستیم تصریح کرد: در مراکز آموزش عالی بسیاری از رشته‌های دانشگاهی ما می‌تواند زمینه‌های توسعه علمی استان و کشور را مرتفع سازد.

در پایان اوچی‌ اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز گزارشی از برنامه‌های سفر رئیس جهاددانشگاهی به استان اردبیل ارائه داد.

انتهای پیام
captcha