آغاز به کار ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» از 31 خرداد ماه
کد خبر: 4148515
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

آغاز به کار ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» از 31 خرداد ماه

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: جشنواره فرهنگی و هنری با رویکرد قرآنی باران وحی برای ششمین سال پیاپی در استان به صورت غیر حضوری از 31 خرداد برگزار می‌شود.

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالیمجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی با بیان اینکه ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» از 31 خرداد ماه در استان آغاز خواهد شد، اظهار کرد: این جشنواره با رویکرد قرآنی و همزمان با سراسر کشور و در بین خانواده‌های مددجویان تحت حمایت آغاز خواهد شد.

وی گفت: جشنواره قرآنی باران وحی با هدف شناسایی، توانمند سازی و بهسازی قرآنی و هنری مددجویان تحت حمایت و ارتقای دانش قرآنی جامعه هدف برگزار می‌شود.

الهی‌راد افزود: جشنواره باران وحی در سه سبد آوایی، مفاهیم و هنری و در سه رده سنی زیر ۱۲ سال،۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به تفکیک جنسیتی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سبد آوایی در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح خوانی، اذان، صحت قرائت نماز، دعا خوانی و مداحی سبد مفاهیم شامل رشته‌های فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و سبد هنری شامل رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و  قصه‌گویی است. 

الهی راد با اشاره به کسب 25 رتبه کشوری و 95 رتبه برتر استانی توسط مددجویان خراسان‌شمالی در جشنواره باران وحی سال گذشته، خاطرنشان کرد: زمان ثبت‌نام و ارسال آثار از 31 خرداد 1402 (هم زمان با ایام با عظمت ماه مبارک ذی الحجه) شروع و در 15 شهریور 1402 به پایان می‌رسد.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه داوری آثار مرحله استانی هم‌زمان با ارسال آثار آغاز و تا پایان شهریور 1402 ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: پس از پایان داوری استان‌ها، آثار بررسی و مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

الهی راد با بیان اینکه این جشنواره به‌صورت دومرحله‌ای(استانی و ملی) و  غیرحضوری برگزار می‌شود، ادامه داد : شرکت در جشنواره از طریق  ورود به سامانه هم‌گروه، از طریق سامانه سها بوده به آدرس  soha.emdad.ir  در دسترس کلیه مددجویان قرار دارد.

وی ادامه داد : مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌شمالی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این جشنواره به واحد فرهنگی دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌ها مراجعه کنند و  به برگزیدگان اول تا سوم مراحل کشوری و استانی جشنواره باران وحی هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است مریبان و فعالان قرآنی که تمایل به همکاری با واحد فرهنگی کمیته امداد در راستای ارتقاء و  آموزش رایگان قرآن به مددجویان تحت حمایت را دارند،می‌تواننند با مراجعه به واحد فرهنگی دفاتر کمیته امداد در استان و ثبت نام به عنوان همیار قرآن و عترت به جمع همیاران قران و عترت بپیوندند .  

انتهای پیام
captcha