خلأ برنامه مدون در تولیدات رسانه‌ای حجاب و عفاف
کد خبر: 4147967
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
مسئول شبکه‌ رسانه‌‎ای «صف» مطرح کرد؛

خلأ برنامه مدون در تولیدات رسانه‌ای حجاب و عفاف

حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد با اشاره به خلأ برنامه مدون در تولیدات رسانه‌ای حجاب و عفاف، از تدارک سه مجموعه برنامه 10 قسمتی و یک فیلم کوتاه داستانی با موضوع عفاف و حجاب توسط شبکه‌ رسانه‌ای «صف» خبر داد.

حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد مسئول شبکه رسانه‌ای صف

حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد، مسئول شبکه رسانه‌‎ای صف در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان دغدغه عفاف و حجاب را یکی از اولویت‌دارترین موضوعات جامعه دانست و گفت: در دو دهه اخیر، مسئله حجاب و عفاف همواره یکی از دغدغه‌های مهم دینی، فرهنگی و اجتماعی بوده که گاهی مورد توجه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی قرار گرفته است، اما به دلیل همراهی نکردن توده مردم، فعالیت‌ها بی‌نتیجه باقی مانده است.

امینی‌ موحد نقش صاحب‌نظران، کارشناسان و پژوهشگران در بررسی این موضوع از ابعاد مختلف فقهی، کلامی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، حقوقی، سیاسی و حتی اقتصادی را ضروری دانست و افزود: اگرچه در این میان، رسانه‌های جمعی اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب، نقش انکارناپذیری در ترویج یا تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در سطح عموم داشته‌اند، اما به راحتی نبود نقشه راه در ترویج این موضوع اساسی و تعیین‌کننده به چشم می‌خورد. به جرئت می‌توان گفت مسئله حجاب و عفاف زنان از معدود مسائلی است که رسانه‌های داخلی بدون هیچ‌گونه طرح مدونی به آن پرداخته‌ و بیشتر دچار سردرگمی شده‌اند.

وی نداشتن درک صحیح، کامل و جامع از موضوع را یکی از معضلات مبلغان حوزه حجاب و عفاف دانست و تأکید کرد: گاهی اوقات دفاع و پرداخت به شیوه نادرست، آثار منفی برجای گذاشته و موجب سوءاستفاده بیشتر شده است. نمونه آشکار و بزرگ آن تولیدات رسانه‌ای در این حوزه است که با کمی کنکاش متوجه می شوید در این موضوع برنامه مدونی وجود ندارد و گاهی دچار تناقض می‌شود.

امینی موحد یکی از رسالت‌های شبکه رسانه‌ای صف را حضور فعال در تولیدات رسانه‌ای با موضوعات اساسی انقلاب اسلامی دانست و گفت: جوانان مؤمن و انقلابی در شبکه رسانه‌ای صف با تدارک سه مجموعه برنامه 10 قسمتی و یک فیلم کوتاه داستانی با موضوع عفاف و حجاب در تلاش برای تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام پیرامون حجاب و عفاف هستند.

وی مجموعه‌های تلویزیونی «چراغ راه»، «سر مستور» و «گوهر نجابت» و فیلم کوتاه «سوغات بی بی» را از جدیدترین تولیدات شبکه رسانه‌ای صف با موضوع عفاف و حجاب معرفی کرد و گفت: برای تولید این محصولات بیش از سه ماه فعالیت مستمر پژوهشی و پیش تولید انجام شده و بناست این تولیدات به تناوب و به صورت مستمر از شبکه‌های مختلف سیما اکران شوند.

یادآور می‌شود، شبکه رسانه‌ای صف یکی از مجموعه‌های فعال مردمی در حوزه فرهنگ و رسانه است که تولیدات مختلفی با موضوعات معارفی تاکنون تهیه و تولید کرده که از شبکه های مختلف سیما اکران شده است.

انتهای پیام
captcha