حمایت‌ از کودکان کار و خیابانی با هدف امیددهی و توانمندسازی
کد خبر: 4147604
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

حمایت‌ از کودکان کار و خیابانی با هدف امیددهی و توانمندسازی

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین هدف از حمایت‌های اجتماعی کودکان کار و خیابانی، امیددهی، آموزش و توانمندسازی است.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل

به گزارش ایکنا از اردبیل، حامد رضایی، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، ۲۲ خردادماه، در مراسم روز جهانی مبارزه با کار کودک، از حمایت‌های روانی و اجتماعی کودکان کار و خیابانی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد. وی افزود: مراسم روز جهانی مبارزه با کار کودک همه ساله مصادف با ۱۲ ژوئن توسط مجموعه بهزیستی و با همکاری دستگاههای عضو ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی برگزار می‌گردد و امسال هم این مراسم با همت و همراهی اکثر دستگاه‌های عضو، من‌جمله دادگستری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، موسسه خیر اندیشان پارسا و اداره کل بهزیستی استان در محل فرهنگ‌سرای بانوان برگزار گردید.

مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم با اشاره به برخی از خدمات و حمایت‌های صورت گرفته به کودکان کار و خیابانی و خانواده های آنان خصوص کودک کار و خیابانی گفت: یکی از مسائل مهمی که ما در سطح استان با آن مواجه هستیم بحث کودکان کار و خیابانی هست که طبق تعاریف، هرکودک زیر ۱۸ سال که در خیابان‌ها شغل‌های کذب دارند و از این طریق خود و بعضا خانواده‌های خودشان را حمایت می‌کنند کودک کار و خیابانی نامیده می‌شود. رضایی با اظهار این مطلب که گشت‌های سیار بهزیستی با همکاری شهردرای اردبیل کودکان کار و خیابانی را جمع‌آوری و نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام می‌نمایند گفت: این کودکان در ابتدا بعد از جمع‌آوری به مراکز نگهداری و حمایت از کودکان کار سپرده می‌شوند که در نوبت اول پس از شناسایی تحویل خانواده‌ها داده می‌شوند.

وی افزود: در صورت جمع‌آوری در نوبت‌های بعدی به مدت ۲۱ روز در خانه‌های آموزشی و حمایتی نگهداری شده و پس از طی این مدت، آموزش‌های متناسب با شرایط کودکان از قبیل مشاوره‌های روان‌شناختی، خودمراقبتی، آشنایی با انواع آسیب‌های احتمالی، سوء استفاده‌های متعدد و غیره ارائه می‌شود که در نهایت بعد از اقدامات تخصصی و مداخله‌ای به آغوش خانواده‌های خود برمی‌گردند.

وی با بیان اینکه در سطح استان سه مرکز حمایتی و مراقبتی از کودکان کار و خیابانی وجود دارد تصریح کرد: یک مورد از این مراکز به‌صورت شبانه روزی و دو مورد هم به‌صورت روزانه خدمات متعدد و مختلفی به کودکان کار و خیابانی و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهند. مدیرکل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: هم اکنون در سطح استان بالای ۱۲ دستگاه اجرایی متولی ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابانی کمک حال بهزیستی هستند که با همکاری و همیاری این متولیان اقدامات خوب و قابل قبولی در رفع و یا کاهش آسیب های اجتماعی به این افراد ارائه می‌شود. رضایی اصلی‌ترین دغدغه سازمان و مردم در خصوص این کودکان، حمایت‌های اجتماعی مطلوب، کمک به توانمندسازی و خانواده این کودکان و در نهایت دور ماندن کودکان از هرگونه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha