همایش جهادگران عشایر در بیله‌سوار برگزار شد
کد خبر: 4147591
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
با حضور آیت‌الله عاملی؛

همایش جهادگران عشایر در بیله‌سوار برگزار شد

آیت‌الله عاملی گفت: همه ما در کنار سفره عشایر نشسته‌ایم و نباید عشایر در زمینه‌های مختلف از جمله راه، آب، دام و تامین نهاده‌های دامی با مشکلات و سختی مواجه شوند.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، ۲۲ خردادماه، در حاشیه رونمایی از کتاب حماسه آلاچیق‌ها در همایش جهادگران عشایر در بیله‌سوار اظهار کرد: همه ما در کنار سفره عشایر نشسته‌ایم و ظلم است که عشایر در زمینه‌های مختلف از جمله راه، آب، دام و تامین نهاده‌های دامی با مشکلات و سختی مواجه شوند. نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: انتظار داریم مجلس در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب قوانین خود برای عشایر حساب خاص باز کند، ممکن است زمانی متوجه حساسیت و اهمیت موضوع شوند که آن زمان دیگر هرچه تصمیم هم و تصویب کنند نوش‌داروی بعد از مرگ سهراب باشد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: از مسئولانی که در مراکز حساس تصمیم‌گیری کشور هستند، می‌خواهم عشایر را در اولویت تصمیم‌گیری قرار دهند. عاملی افزود: عشایر ما تولیدکننده هستند و سفره همه ما با تلاش عشایر آباد می‌شود و اقتصاد ما با زحمت آنها رونق پیدا می‌کند. حرف اصلی من یک جمله و این است که تصمیم‌سازان اصلی کشور عشایر را درک کنند. وی با تاکید بر لزوم تبیین نقش استثنایی عشایر دشت مغان در تاریخ ایران گفت: قزلباش‌ها و عشایر از اصلی‌ترین یاران شاه اسماعیل صفوی هستند که یکپارچگی کشور ما مدیون و مرهون تلاش وی است.

عاملی ادامه داد: علاوه بر این در طول جنگ‌های ایران و روس شاهکارهای این عزیزان استثنایی است و خدمات آنها باید در کتاب‌های درسی هم ثبت شود و جوانان عشایر باید هویت خود را در این قصه‌ها احساس کنند. عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از شهدای عشایر مغان خواستار تبیین نقش عشایر و تجلیل از شهدای عشایر در ۲۰۰ سال اخیر شد و گفت: کتاب‌های خوبی در زمینه تبیین نقش عشایر و شهدای عشایر تالیف شده و قرار است بیشتر از این نیز در این زمینه کتاب نوشته شود.

عاملی خاطرنشان کرد: خدماتی که عشایر در هشت سال دفاع مقدس از لحاظ پشتیبانی و لجستیکی انجام دادند و نیز شهدایی که تقدیم ایران کردند استثنایی است و ما وظیفه داریم از ولی‌نعمتان خود یاد خیر بکنیم.

انتهای پیام
captcha