مانور اسکان اضطراری ۱۰۰۰ نفری منطقه شمال‌غرب کشور برگزار شد
کد خبر: 4147475
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

مانور اسکان اضطراری ۱۰۰۰ نفری منطقه شمال‌غرب کشور برگزار شد

مانور اسکان اضطراری ۱۰۰۰ نفری منطقه شمالغرب کشور توسط جمعیت هلال احمر به‌صورت حرفه‌ای برگزار شد.

مانور اسکان اضطراریبه گزارش ایکنا از اردبیل، عزیز ارشادیان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل، 23 خردادماه، درحاشیه برگزاری این مانور اظهار کرد: مانور اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر با حضور استان‌های شمالغرب کشور در منطقه هریس به‌صورت حرفه ای از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ خرداد با حضور امدادگران کارکشته این جمعیت انجام شد.

وی با اشاره به این‌که این برنامه از سطح بسیار بالایی برخوردار بود به‌طوری که سرعت و دقت عمل نیروهای امدادی در این مانور جای تقدیر داشت. به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل در این مانور ۲۰ نفر از اعضای تیم واکنش سریع و پرسنل استان به‌صورت حرفه‌ای شرکت داشتند و توانستند توانمندی‌های خود را با امدادگران استان های دیگر به اشتراک بگذارند.

ارشادیان با بیان این‌که حضور در این مانور حرفه‌ای تجربه بسیار ارزشمندی برای امدادگران ما بود، اضافه کرد: شرکت در چنین مانورهایی در مقابله با مخاطرات و حوادث پیش روی جمعیت هلال احمر نقش مهمی ایفا کند. وی با اشاره به انجام عملیات‌های هلی‌برد نیرو و اسلینگ بار با بال‌گرد نیز گفت: این مانور در راستای پاسخ‌گویی مناسب به حوادث، بالا بردن آمادگی نیروهای واکنش سریع استان‌ها در راستای سرعت‌بخشی به امدادرسانی در حوادث انجام شد.

این مسئول افزود: این مانور با حضور استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و به میزبانی استان آذربایجان شرقی(شهرستان هریس) برگزار شد.

انتهای پیام
captcha