برگزاری دومین هنرواره ملی عباس زمان در مشگین‌شهر
کد خبر: 4146590
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

برگزاری دومین هنرواره ملی عباس زمان در مشگین‌شهر

دومین هنرواره ملی عباس زمان با حضور جمعی از هنرمندان سراسر کشور در مشگین‌شهر برگزار شد.

هنرواره ملی عباس زمانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، دومین هنرواره ملی عباس زمان ۱۸ خرداد ماه در تالار اندیشه مشکین‌شهر برگزار شد. امیر رجبی، مدیرکل ارشاد اردبیل در این مراسم به تشریح جزئیات دومین هنرواره ملی عباس زمان، نکوداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم پرداخت و گفت: فرآیند این هنرواره در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان اردبیل با فراخوان عمومی در دی‌ماه آغاز و فراخوان هنرواره در بهمن‌ماه منتشر شد. وی با بیان این‌که این هنرواره با استقبال ملی مواجهه شد، گفت: در مجموعه ۳۱۰ اثر از هنرمندان ۲۰ استان کشور در موضوعات شعر، داستان، موسیقی، فیلم کوتاه و مستند و هنر‌های تجسمی به دبیرخانه هنرواره واقع در شهرستان مشکین‌شهر ارسال شد.

رجبی به تشریح جزئیات آثار دریافتی پرداخت و گفت: در این هنرواره ۱۷۱ اثر در بخش شعر، ۵۲ اثر در بخش داستان، ۱۸ اثر در بخش موسیقی، ۱۸ اثر در بخش فیلم کوتاه و مستند و ۵۱ اثر در بخش هنر‌های تجسمی دریافت شد. وی به منتخبین جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: جوایز بخش شعر به هنرمندان استان‌های گلستان، همدان، خراسان رضوی و فارس رسید. مدیرکل ارشاد اردبیل افزود: جوایز بخش داستان نیز به استان‌های اردبیل، قم، اصفهان، تهران رسید و در بخش هنر‌های تجسمی نیز هنرمندان استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی جوایز این بخش را از آن خود کردند. رجبی به جوایز بخش فیلم و موسیقی نیز اشاره کرد و گفت: در بخش موسیقی هنرمندان استان اردبیل و در بخش فیلم نیز هنرمندان استان‌های اردبیل و مازندران جوایز این بخش‌ها را از آن خود کردند.

گفتنی است سخنرانی حجت‌الاسلام باوقار امام‌جمعه و شهرام محمدی فرماندار مشگین‌شهر، شعرخوانی، اجرای سرود و موسیقی، پخش نماهنگ از جمله برنامه‌های دومین هنرواره ملی عباس زمان در مشکین‌شهر بود.

انتهای پیام
captcha