تحقق عدالت اجتماعی مستلزم مشارکت مردم در تمامی عرصه‌هاست
کد خبر: 4146210
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

تحقق عدالت اجتماعی مستلزم مشارکت مردم در تمامی عرصه‌هاست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با ارایه تفسیری از آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید، سهم مردم در قیام به قسط را یادآور شده و افزود: تحقق عدالت اجتماعی مستلزم مشارکت مردم درتمامی عرصه‌هاست.

تحقق عدالت اجتماعیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، ۱۶ خرداد ماه در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح شهید سردار سلیمانی با اشاره به رابطه جرم با شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بر توجه ویژه به جوانان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار تاکید کرد. وی با ارایه تفسیری از آیه ۳۵ سوره حدید، سهم مردم در قیام به قسط را یادآور شده، افزود: تحقق عدالت اجتماعی مستلزم مشارکت مردم در تمامی عرصه‌هاست.

معاون دادگستری اردبیل با اشاره به رابطه جرم‌خیزی در مناطق با نحوه توزیع امکانات شهری و شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، توجه به ظرافت‌های ارتباطات فرهنگی را در مواجهه با قشر جوان و نوجوان حایز اهمیت دانست. وی با ارایه گزارشی از آسیب‌شناسی اغتشاشات اخیر در استان، بر ضرورت گفتمان‌سازی تاکید کرده، توسعه هسته‌ها و نهاد‌های مردمی به‌عنوان حوزه عمومی تاثیر گذار و حلقه واسط بین دولت وحاکمیت و اقشار مختلف مردمی را خواستار شد.

انتهای پیام
captcha