حضور احزاب راست‌گرای اروپایی در قدس اشغالی
کد خبر: 4146147
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

حضور احزاب راست‌گرای اروپایی در قدس اشغالی

احزاب دست راستی در اروپا با نادیده گرفتن موضع اتحادیه اروپا در قدس اشغالی گرد هم می‌آیند.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه عربی 21، در شرایطی که رژیم صهیونیستی با بحران‌های دیپلماتیک پی در پی با قاره اروپا مواجه است، شهر قدس اشغالی شاهد برگزاری کنفرانس سالانه اعضای ائتلاف احزاب راست‌گرا (ECR ) است که نماینده محافظه‌کاران اروپایی در پارلمان اروپا است و حزب راستگرای لیکود هم در آن عضویت دارد.

این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که موضع رسمی اتحادیه اروپا خلاف این اقدام است و بر اساس آن شهر قدس پایتخت فلسطین و اسرائیل به حساب می‌آید و نباید کنفرانس رسمی در آن برگزار شود. اما اعضای این ائتلاف تصمیم گرفته‌اند با حضور در این شهر به نوعی آن را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسند.

شریت آویتان کوهن، خبرنگار روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» در سخنانی پیرامون این موضوع، گفت: در زمانی که هیچ کشوری در اروپا هنوز سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل نکرده است، ما با یک تحول راست‌گرایانه در برخی کشورهای اروپایی مواجه هستیم؛ امری که به گرم شدن روابط با اسرائیل منجر خواهد شد.

این ائتلاف دست راستی به ریاست جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، شامل 66 عضو از 14 حزب در سراسر جهان است و اعضای آن موفق به حمایت از قطعنامه‌های زیادی به نفع رژیم صهیونیستی در پارلمان اروپا شده‌اند. همچنان‌که آمارها نیز حاکی از این است که این ائتلاف اکثر اوقات به نفع این رژیم رأی داده است.

برگزاری کنفرانس ائتلاف احزاب راست‌گرای اروپایی با موضع رسمی اتحادیه اروپا در تضاد است که الحاق شهر قدس توسط رژیم صهیونیستی به خاک این رژیم و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل واحد را محکوم کرده است.

انتهای پیام
captcha