امیدوارم هیچ خانواده‌ای در ارتش دغدغه مسکن نداشته باشد
کد خبر: 4145224
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
فرمانده کل ارتش:

امیدوارم هیچ خانواده‌ای در ارتش دغدغه مسکن نداشته باشد

فرمانده کل ارتش گفت: شاید لازم باشد پروژه‌های دیگر را نیز آغاز کنیم تا تمام ارتش را صاحب خانه شخصی کنیم. امیدوارم به جایی برسیم که هیچ خانواده‌ای در ارتش دغدغه مسکن نداشته باشد.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتشبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امروز 11 خردادماه، در حاشیه مراسم افتتاح ۹۱۲ واحد منزل سازمانی ارتش که در مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به نظمی که در برنامه‌های ارتش در تحویل خانه‌های سازمانی به کارکنان ارتش وجود دارد، اظهار کرد: انضباط، سلسله مراتب و سلامت سازمانی ارزش‌هایی است که میان مردم و مسئولین به عنوان ویژگی‌های ارتش شناخته می‌شود. طبیعتا هرکاری که در سازمان ارتش صورت می‌گیرد باید با انضباط و سلامت همراه باشد.

وی افزود: بنابراین با یک برنامه‌ریزی دقیق، همه چیز مشخص است که منابع و مصارف چه باشد و هرکاری در چه زمانی توسط چه کسی و در چه منطقه‌ای بایستی صورت بگیرد و توسط دستگاه‌های نظارتی به صورت دائم کنترل می‌شود تا اگر کار دچار عقب‌ماندگی و چالش شد، بتوان سریعا آن را حل کرد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: از همین رو با برنامه‌ای که در نظر گرفته‌ایم، منطبق هستیم و حتی در برخی موارد از برنامه نیز جلوتر قرار داریم. در برخی قسمت‌ها که دچار مشکل هستیم، در واقع تحت تاثیر متغیرهای محیطی است که بایستی آن را جبران کنیم.

سرلشکر موسوی بیان کرد: نهضت خانه‌سازی در ارتش که نیروی زمینی در آن پیشرو است و عمده کار در نیروی زمینی صورت گرفته، تا رسیدن به نقطه‌ای که هیچ دغدغه مسکنی در طول خدمت و پس از پایان خدمت برای زندگی فردی از کارکنان ارتش نباشد، ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مشکل ما این است که تعداد قابل توجهی از کارکنان ارتش بازنشسته شده‌اند و در حال حاضر مسکن شخصی ندارند و اجاره‌نشین هستند. بنابراین برنامه‌ریزی کردیم که در سال ۱۴۰۲ به این نقطه برسیم که هیچکس با سابقه ۲۹، ۳۰ و ۳۰ سال به بالا بازنشسته نخواهد شد مگر اینکه وضعیت خانه شخصی‌اش تعیین شود. این تعیین تکلیف یعنی اینکه معلوم شود این شخص یا خانه شخصی دارد یا در یکی از پروژه‌ها ثبت‌نام کرده و صاحب خانه خواهد شد.

فرمانده کل ارتش گفت: سال آینده، ۲ سال دیگر را اضافه خواهیم کرد. یعنی سال آتی کارکنانی که امسال ۲۹ سال خدمت کرده‌اند، ۳۰ سال خدمت خواهند شد، بنابراین سال آینده کارکنانی که ۲۸ و ۲۹ سال خدمت دارند را تعیین تکلیف خواهیم کرد. یعنی در هر سال ۲ سال به عقب خواهیم رفت تا تکلیف تمام کارکنان ارتش مشخص شود که هر کدام قرار است در کدام پروژه صاحب خانه شوند.

موسوی افزود: تا آنجا که ما برآورد داریم این ۶۰ هزار خانه‌ای که در حال ساخت است، تمام کارکنان ۲۰ سال خدمت بدون مسکن را پوشش خواهد داد و حتی تعدادی از کارکنان کمتر از ۲۰ سال خدمت را هم پوشش می‌دهد. طبیعتا وقتی آمار دقیق‌تری به دست آوردیم و تکلیف سال به سال را معلوم کنیم، شاید لازم باشد پروژه‌های دیگر را نیز آغاز کنیم تا تمام ارتش را صاحب خانه شخصی کنیم. امیدوارم به جایی برسیم که هیچ خانواده‌ای در ارتش دغدغه مسکن نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha