مرحله کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران کلید خورد
کد خبر: 4144414
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

مرحله کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران کلید خورد

مرحله کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از امروز، هشتم خردادماه در دانشگاه علم و فرهنگ کلید خورد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، مرحله کشوری یازدهمین مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور ۱۲ گروه دانشجویی برگزیده مرحله منطقه‌ای، از امروز دوشنبه ۸ خردادماه آغاز شده و تا چهارشنبه ۱۰ خردادماه در دانشگاه علم و فرهنگ ادامه خواهد داشت. 

در این مرحله، گروه‌های دانشجویی از استان‌های فارس، اصفهان (۳ گروه)، مازندران، خراسان رضوی، همدان، زنجان، ایلام، قزوین و تهران (۲ گروه) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در پایان، مناظره نهایی و مراسم اختتامیه روز چهارشنبه 10 خرداد از ساعت 9 تا 12 برگزار خواهد شد و تیم قهرمان یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران مشخص می‌شود. 

فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با ارائه خلاصه‌ای از روند اجرایی این دوره گفت: ۱۵۴۸ نفر در قالب ۳۸۷ تیم در این دوره از مسابقات شرکت کردند که از این تعداد، ۷۰ تیم از استان تهران و ۳۱۷ تیم از سایر شهرها بودند. 

وی گفت: از این بین استان یزد با ۳۲ تیم، بیشترین تعداد شرکت‌کننده‌ها را از آن خود کرد و استان‌ مرکزی با ۲۶ شرکت‌کننده در جایگاه دوم و استان‌های چهارمحال بختیاری، زنجان و اصفهان نیز با ۲۴ شرکت‌کننده در جایگاه سوم بیشترین تیم‌های شرکت‌کننده قرار دارند. 

وی افزود: همچنین ۷.۶ درصد دانشجوی مقطع کاردانی؛ ۸۰.۹ درصد دانشجوی مقطع کارشناسی؛ ۷.۷ درصد دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد و ۳.۸ درصد دانشجوی مقطع دکتری هستند.  جامعه آماری دانشگاه‌ها شرکت‌کنندگان نیز به ترتیب ۵۲.۵ درصد دانشگاه‌های متعلق به وزارت علوم؛ ۵ درصد دانشگاه‌ آزاد اسلامی؛ ۵.۷ درصد دانشگاه‌های علوم‌پزشکی؛ ۰.۱ درصد دانشگاه‌های فنی‌حرفه‌ای؛ ۱۶.۸ درصد دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و ۰.۸ درصد حوزه‌های علمیه هستند. 

فریدزاده بیان کرد: دو گزاره با عنوان «تشخیص تفاوت اعتراض و اغتشاش بر عهده دولت هاست» ازسوی تیم آفتاب به عنوان تیم مخالف از استان اصفهان و تیم طه به عنوان تیم موافق از دانشگاه علم و صنعت و «قدرت بازدارندگی ایران با توان موشکی متعارف تامین شده است» ازسوی تیم شهید مقصودی به عنوان تیم مخالف از استان همدان و تیم شهید دیالمه به عنوان تیم موافق از استان مازندران قبل از ظهر امروز برگزار شده است.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تصریح کرد: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در پاسخ به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر «نیاز جامعه به ترویج کرسی‏‌های آزاداندیشی و برگزاری مناظره‌های قانونمند توأم با امکان داوری» از سال 1390 اقدام به طراحی و اجرای «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» کرده که تاکنون 10 دوره از این مسابقات، با مشارکت بیش از 12 هزار نفر از دانشجویان و اساتید برگزار شده است و یازدهمین دوره درحال برگزاریست. 

وی اظهار کرد: مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی که از سال 1397 تأسیس شده است، علاوه بر این مسابقات، برگزاری یک دوره مناظره به زبان انگلیسی، چهار عنوان مسابقات مناظره تخصصی، مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی با عنوان بیان و برگزاری گفتگوهای دانشجویی با محوریت مسائل روز و تولید محتوای آموزشی در قالب نشریه، کتاب، فیلم و کارگاه‌های تخصصی را در کارنامه خود دارد.

 

 

 

انتهای پیام
captcha