آغاز طرح تابستانه قرآنی الازهر/ برنامه‌ریزی برای تربیت 10 هزار حافظ
کد خبر: 4144381
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

آغاز طرح تابستانه قرآنی الازهر/ برنامه‌ریزی برای تربیت 10 هزار حافظ

شیخ ایمن محمد عبدالغنی، رئیس بخش مؤسسات الازهر امروز در دیدار با مدیران ادارات امور قرآن مناطق مختلف از آغاز طرح تابستانه قرآن این مرکز در مصر خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مصراوی، شیخ ایمن محمد عبدالغنی رئیس بخش مؤسسات الازهر، امروز، 8 خرداد در دیداری با مدیران ادارات امور قرآن مناطق، آغاز طرح تابستانی قرآن الازهر را اعلام کرد.

در این جلسه، استفاده از فرصت تعطیلات تابستانی به منظور حفظ قرآن، ایجاد انگیزه در قرآن‌آموزان و کشف استعدادهای آنها، آماده‌سازی طلاب الازهر برای آغاز سال تحصیلی، آماده‌سازی قرآن‌آموزان  برای شرکت در مسابقات قرآن کریم، پرورش مهارت معلمان و مربیان قرآن کریم و ترویج ارزش‌های قرآنی در میان نسل جدید، به عنوان مهم‌ترین اهداف این طرح مطرح شد.

علاوه بر این مقرر شد تا سه سطح مختلف برای حفظ کامل قرآن کریم (ده هزار حافظ)، حفظ بخشی از قرآن و برپایی محافل قرآنی تعیین شده و از سویی جلسات آموزشی برای سطح اول در تمام روزهای هفته به جز جمعه و تعطیلات رسمی و برای سطح دوم و سوم سه روز در هفته به مدت 9 ساعت تشکیل شود.

همچنین در این جلسه تصویب شد تا مؤسسات مورد نظر برای آموزش قرآن در مکانی واقع باشند که دسترسی به آنها آسان بوده و از نظافت و تهویه مناسب برخوردار باشند. همچنین این مؤسسات باید فضای کافی برای برگزاری دوره‌ها را داشته باشند.

قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در این دوره‌ها نیز باید مهارت لازم برای حفظ و تلاوت قرآن کریم را داشته و همچنین آراسته به اخلاق مناسب بوده و به طور پیوسته در دوره حاضر شوند. شرکت‌کنندگان پس از تعیین سطح در سطوح مختلف مشغول به حفظ قرآن کریم خواهند شد.

انتهای پیام
captcha