نشست هم‌اندیشی شورای پیشکسوتان دفاع مقدس گیلان برگزار شد
کد خبر: 4143904
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

نشست هم‌اندیشی شورای پیشکسوتان دفاع مقدس گیلان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی شورای پیشکسوتان و فعالین دفاع مقدس استان گیلان با حضور خانواده شهید طلبه محمدباقر شاهین امروز، 6 خردادماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان برگزار شد.

نشست هم اندیشی شورای پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 6 خردادماه در نشست هم‌اندیشی شورای پیشکسوتان و فعالین دفاع مقدس استان گیلان ضمن قدردانی از همه کسانی‌که در راستای ترویج و معرفی زندگی‌نامه شهدا تلاش می‌کنند، اظهار کرد: باید سعی شود این فرهنگ را با استفاده از مطالب نوشتاری و تصویری به نسل جدید انتقال داد طوری‌که متوجه شوند.

وی با اشاره به اهمیت نحوه انتقال مطالب ارزشمند ایثار و شهادت به نسل جدید، افزود: باید به راه‌های پذیرش و درک مطالب توسط نسل جدید توجه کنیم زیرا دشمن از ابزارهای مختلف برای انحراف این نسل بهره می‌گیرد.

سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس گیلان با اشاره به احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان، اظهار کرد: فاز نخست این مرکز فرهنگی که شامل کتابخانه، مرکز اسناد، ساختمان اداری و دو هکتار محوطه‌سازی بوده، در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود و تا پایان سال نیز سالن آمفی تئاتر چندمنظوره با ظرفیت 400 صندلی تأسیس خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس گیلان با بیان اینکه در این مرکز فرهنگی از آل بویه تا نهضت جنگل و نقش مردم گیلان در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و محور مقاومت به نمایش گذاشته و روایت‌گری، خاطره‌گویی، نمایش اسناد و برنامه‌های اثربخش هم دنبال می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در سال 1404 دایره‌المعارف دفاع مقدس کشور رونمایی می‌شود که برش‌هایی از آن تحت عنوان دانشنامه به استان‌ها سپرده شده و در این راستا پنج جلد 500 صفحه‌ای در گیلان با سه کارگروه اشخاص و شهدا، فرهنگی، اجتماعی و جغرافیا تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه جامع اسنادی هم در هفته دفاع مقدس امسال رونمایی می‌شود، تاکنون بیش از 800 هزار سند شامل وصایا، دست‌نوشته‌ها، یادداشت‌ها، نامه‌های شهدا و رزمندگان را جمع‌آوری کردیم، گفتروحانیت یکی از اقشار پیش‌رو و اثرگذار در دوران دفاع مقدس بوده در این راستا بانک اطلاعاتی خوبی از روحانیون شهید، جانباز و ایثارگر در دست داریم و در تلاش هستیم که از ظرفیت والدین شهدای روحانی برای تدوین کتب دفاع مقدس استفاده کنیم.

حبیبی تأکید کرد: جوانان باید با فرهنگ ایثار و شهادت پیوند داشته باشند تا به خودباوری، خوداتکایی، دشمن‌ستیزی و پایداری بر ارزش‌ها برسند و لذا باید از دستاوردهای دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان بگوییم تا به گذشته افتخار کنند و هم به ایران قوی امید داشته باشند.

گفتنی است؛ در این نشست هم‌اندیشی که با حضور شورای پیشکسوتان و فعالین دفاع مقدس استان گیلان برگزار شد، دو عنوان کتاب در حوزه روحانیت دفاع مقدس با حضور خانواده محترم شهید طلبه «محمدباقر شاهین» رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha