احضار خطیب جمعه بحرین به دنبال انتقاد از آل خلیفه و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4142608
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

احضار خطیب جمعه بحرین به دنبال انتقاد از آل خلیفه و رژیم صهیونیستی

علامه صنقور از روحانیون برجسته شیعی و خطیب جمعه مسجد شیعیان بحرین به دنبال اظهارات خود درباره لزوم آزادی فعالان بحرینی و انتقاد از یهودی‌سازی سیستم آموزشی کشورش فراخوانده شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، علامه شیخ محمد صنقور، خطیب جمعه مسجد جامع امام صادق(ع)  شهر الدراز از سوی رژیم آل خلیفه احضار شده است.

بر اساس این گزارش، شیخ صنقور به دنبال اظهاراتش در خطبه‌های نماز جمعه گذشته این کشور و به‌منظور بازجویی فراخوانده شده است.

شیخ صنقور در خطبه‌های روز جمعه، نوزدهم ماه مه 2023 از طرف‌های ذی‌ربط در بحرین خواسته بود همه زندانیان سیاسی را آزاد و پرونده‌های حقوق بشری را ببندند.

او همچنین از رژیم آل خلیفه خواسته بود که خانواده‌های زندانیان را نسبت به وضعیت فرزندانشان که مورد اهانت و شکنجه قرار گرفته و برخی از آن‌ها به سلول انفرادی منتقل شده و از مسائل بهداشتی محروم هستند، مطمئن سازد.

شیخ صنقور تأکید کرد که بستن پرونده مربوط به مسائل حقوق بشری در بحرین تأثیر بسزایی در گسترش فضای خوش‌بینی  و از بین رفتن تنش‌ها دارد.

وی همچنین با اشاره به جرایم رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین و پروژه‌های توسعه‌طلبانه و نژادپرستانه آن گفت: دست این رژیم غاصب حقوق فلسطینیان به خون این مردم بی‌گناه آلوده است.

شیخ صنقور تأکید کرد که اقدام وزارت آموزش و پرورش بحرین در حذف مواد مربوط به رفتارهای غیرقانونی رژیم اشغالگر صهیونیستی از کتب درسی تهدید جدی برای هویت این کشور، دین، ارزش‌ها و اصول اسلامی و عربی آن است که هدفی جز جلب رضایت اسرائیل حامی آمریکایی آن ندارد و با حذف واقعیت‌های تاریخ همبستگی اسلامی و عربی با آرمان فلسطین را تضعیف می‌کند و در واقع در راستای یهودی‌سازی آموزش و پرورش بحرین است.

انتهای پیام
captcha