آمریکا شعار بازگشت به خویشتنداری جنسی را آغاز کرده است
کد خبر: 4142445
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

آمریکا شعار بازگشت به خویشتنداری جنسی را آغاز کرده است

محمد زارعی گفت: پژوهشی در سال 2007 در آمریکا انجام شد و دیدند که 90 درصد نوجوانان خواهان دریافت آموزش خویشتنداری در امر جنسی هستند و والدین آن‌ها هم بالغ بر 90 درصد خواهان این آموزش‌ها برای فرزندانشان هستند.

آمریکا شعار بازگشت به خویشتنداری جنسی را آغاز کرده است

به گزارش ایکنا، محمد زارعی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 31 اردیبهشت ماه در نشست علمی «بازگشت به عفاف در غرب»، گفت: بعد از اغتشاشات اخیر بنده به یک دبیرستان دخترانه دعوت شدم و وقتی برخی مسائل را در زمینه روابط جنسی مطرح کردم، برخی با صراحت گفتند چرا تاکنون چنین جلساتی تشکیل نشده و کسی این مسائل را برای ما بازگو نکرده بود و حالا که مبتلا هستیم باید بدانیم؛ این واکنش، نشان‌دهنده، ضعف آگاهی سیستم آموزشی ما نسبت به پیامدهای مسائل جنسی است. در یک دانشگاهی هم ما را دعوت کردند و برخی اساتید که تحصیل‌کرده دانشگاه‌های غربی بودند حضور داشتند و برخی مسائلی که ما گفتیم برای آنان جالب بود زیرا از آن بی‌اطلاع بودند. 

وی بیان کرد: بنده در این راستا به ترجمه کتاب بازگشت غرب به عفاف اقدام کردم که در سال 1394 منتشر شد؛ این کتاب مجموعه پژوهش‌هایی را که در مورد مسائل جنسی است، جمع‌آوری کرده است. همچنین کتاب مجموعه مقالاتی را در این راستا جمع‌آوری کرده؛ این کتاب در سال 2011 در آمریکا چاپ و مورد اقبال زیادی واقع شد. این کتاب به عنوان کتاب درسی در برخی دانشگاه‌ها معرفی شده که کار بسیار خوبی است.

نویسنده کتاب بازگشت به عفاف در غرب با اشاره به طی شدن چند مرحله در غرب در عرصه مسائل جنسی، افزود: اولین مرحله، مرحله سنتی است که تا اوایل قرن بیستم وجود داشته است و ازدواج به صورت سنتی انجام می‌شد و اگر دختری بدون اطلاع خانواده با پسری ازدواج می‌کرد، مورد سرزنش قرار می‌گرفت و رابطه جنسی قبل از ازدواج مطرود بود. 75 درصد آمریکاییان معتقد بودند ما تا قبل از ازدواج حق نداریم هیچ کنش جنسی داشته باشیم.

این پژوهشگر افزود: بعد از انقلاب جنسی و در فاصله 15 سال این آمار به 35 درصد یعنی کمتر از نصف رسید زیرا نگرش‌ها تغییر یافت. در همین اتفاقات اخیر کشور ما هم برخی وقتی مورد پرسش بودند می‌گفتند بدن خودم است و دوست دارم خوش باشم و لذت ببرم و همه اینها نشان می‌دهد ما نگرش درستی به آسیب‌های جنسی نداریم.

فروپاشی خانواده در غرب

نویسنده بازگشت به عفاف در غرب با بیان اینکه انقلاب جنسی ابزاری برای تحت فشار قرار دادن کشورهای جهان سوم از سوی استعمارگران است، گفت: بعد از مرحله سنتی، انقلاب جنسی در دهه 1960 تا 1950 رخ داد؛ در این دوره تحولات بسیار شدیدی که 100 سال زمان نیاز داشت، در طول دو دهه رخ داد و نتیجه اینکه نظریات خانواده‌درمانی مورد توجه اندیشمندان قرار گرفت و خانواده در معرض فروپاشی قرار گرفت.

زارعی تصریح کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که آقایان بیش از 8 و بانوان بیش از 4 درصد به طرف مقابل یعنی همسر خود خیانت کردند و این عامل اصلی فروپاشی خانواده شد یا احتمال طلاق سه برابر افزایش یافت و این عامل بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی است.

عوارض روابط ناسالم جنسی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار کرد: کاهش عزت نفس، اضطراب و خودکشی به خاطر روابط قبل از ازدواج و ... از جمله آسیب‌هایی است که متوجه افراد است و حتی کسانی که درگیر روابط آزاد شوند، از درس و کار دور می‌شوند و احتمال موفقیت آن‌ها در زمینه شغلی و مالی هم کمتر خواهد شد. همچنین مشکلات متعددی برای افرادی که معلوم نیست، پدرشان چه کسی است در آمریکا رخ داده است.

وی با بیان اینکه همبستگی عجیبی بین روابط آزاد جنسی و سایر رفتارهای پرخطر وجود دارد، افزود: کسانی که وارد این کار شوند، برای شرب خمر، فرار از مدرسه و خانه و .. هم آمادگی بیشتری دارند و بیشتر مرتکب جرم و جنایت می‌شوند. بنده در تحقیقاتم دیدم در برخی دوره‌های انتخابات ریاست جمهوری رقبا برای ترویج خویشتنداری در جامعه آمریکا در حال رقابت هستند زیرا جامعه خواهان این است و از این ناحیه آسیب زیادی دیده است و تقریباً در همین دوره برخی نامزدهای ریاست جمهوری ما آزادی در حجاب و .. را ترویج می‌کردند و متأسفانه برخی در داخل می‌خواهند راهی را بروند که غرب رفته و سرش به سنگ خورده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اضافه کرد: پژوهشی در سال 2007 در آمریکا انجام شده است و دیدند که 90 درصد نوجوانان خواهان دریافت آموزش خویشتنداری در امر جنسی هستند و والدین آن‌ها هم بالغ بر 90 درصد خواهان این آموزش‌ها برای فرزندانشان هستند؛ این مسئله سبب شد تا مرحله رابطه جنسی ایمن شکل بگیرد یعنی به بچه‌ها و نوجوانان رابطه جنسی ایمن را آموزش دادند و این کار هم سه دهه انجام شد و دیدند که برخی بیماری‌ها را مانع می‌شود ولی آسیب‌های روانی، خانوادگی و اجتماعی برقرار است لذا مرحله خویشتنداری تا ازدواج رواج یافت.

شعار خویشتنداری جنسی در غرب

وی در پایان افزود: یکی از شعارها، این بود که وقتی فردی می‌تواند خویشتنداری کند، خودش انسان سالمی خواهد بود و جالب اینکه برخی رویکردهای اینگونه‌ای ربطی به مذهب هم ندارد و صرفاً از جنبه سلامتی به آن می‌نگرند. همین ترامپ هزینه ای یو امی ها را بالا برد و نتیجه آن ایجاد نهضت‌های مختلفی در غرب شد که نمونه آن کمپین حلقه‌ای نقره‌ای بود که دو و نیم میلیون جوان عضو و متعهد شدند ما تا زمان ازدواج می‌خواهیم پاک بمانیم، آن هم در کشوری که فقط درآمد پورنوگرافی آن در یک سال 284 میلیارد دلار است.

انتهای پیام
captcha