عشق به اهل‌ بیت(ع) حفاظی در برابر آتش جهنم است
کد خبر: 4140577
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
حجت‌الاسلام‌ فرحزاد:

عشق به اهل‌ بیت(ع) حفاظی در برابر آتش جهنم است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه آتش جهنم بر سینه‌ای که مالامال از عشق اهل‌ بیت(ع) باشد حرام است، گفت: هر کسی که با علم به ولایت اهل‌ بیت(ع)، ایشان را قبول نداشته باشد، قطعاً گرفتار آتش دوزخ خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد، استاد حوزه علمیه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شامگاه 22 اردیبهشت‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با تأکید بر اینکه صلوات بر محمد و آل محمد بهترین ذکر و دعا و توسل به ذات اقدس الهی است که میزان حسنات انسان را سنگین‌تر می‌کند، اظهار کرد: قرآن کریم راه زیاد شدن نعمت‌ها را شکرگزاری توصیف کرده و می‌فرماید: «وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ»؛ شکر نعمت نه‌ تنها نعمت‌ها را زیاد، بلکه شرح صدر اعطا کرده و ظرف وجودی انسان را بزرگ می‌کند؛ اگر ظرف وجودی انسان بزرگ شود، نه‌ تنها همه رزق‌های مادی و معنوی فزونی خواهد یافت، بلکه وجود انسان ظرف کسب فیوضات الهی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تمام عبادات، تکبیرها، تسبیح‌ها، حمدها و شکرگزاری‌ها به خود انسان برمی‌گردد، گفت: انسان در نمازهای یومیه بارها و بارها ذکر الله‌اکبر را می‌گوید؛ الله‌اکبر یعنی خداوند متعال از هر آنچه که ذهن بشر تصور کند، بزرگ‌تر است. الله‌اکبر قاطع اندیشه‌ها و فکرهاست؛ ذکر الله‌اکبر در جای‌جای نماز تلنگری بر ذهن و افکار انسان است که ای آدم، در فکر هر چیزی که هستی، بدان خداوند بلندمرتبه و فائق بر تمام مشکلات است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: تکبیر الله‌اکبر در آغاز نماز یعنی غیر خدا را به پشت سر می‌اندازم و با ذکر الله‌اکبر خود را در حفظ ذات اقدس الهی قرار می‌دهم. تأمل بر ذکر الله‌اکبر فکر و اندیشه را قطع و انسان را متوجه توکل بر ذات اقدس الهی می‌کند؛ الله‌اکبر انسان را بزرگ و ذکر سبحان‌الله آدمی را پاک و منزه از پلیدی می‌کند.

فرحزاد با تأکید بر اینکه خزانه الهی تمام‌شدنی نیست، یادآور شد: در عین توجه به علل و عوامل دنیایی مشکلات اقتصادی و کمبودها، نباید از آثار کفران نعمت که بی‌برکتی را گسترش می‌دهد، غفلت کنیم. متأسفانه ما خیلی ناشکر هستیم، سلامتی داریم شکرگزار نیستیم، امنیت داریم شکرگزار نیستیم، چشم سالم، دست سالم، قلب سالم داریم ولی باز ناشکری می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به روایتی از دیدار ابوهاشم جعفری با امام هادی(ع) تصریح کرد: امام هادی(ع) در این دیدار بر شکرگزاری سه نعمت بزرگ الهی تأکید کرده و فرمودند؛ «رَزَقَكَ الإيمَانَ فَحَرَّمَ بَدَنَكَ عَلَى النَّارِ»، خداى مهربان ايمان را روزى تو كرد، در نتیجه بدنت را بر آتش دوزخ حرام کرد؛ «وَرَزَقَكَ العَافِيَةَ فَأعَانَكَ عَلَى الطَّاعَةِ» و سلامتى و عافيت به تو بخشيد، در نتیجه تو را بر طاعت و عبادت يارى داد. «وَرَزَقَكَ القُنُوعَ فَصَانَكَ عَنِ التَبَذُّلِ» و قناعت را روزى تو فرمود در نتیجه از ناخویشتن‌داری مصونت داشت.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر اینکه آتش جهنم بر سینه‌ای که مالامال از عشق اهل‌ بیت(ع) باشد، حرام است، اظهار کرد: هر کسی که با علم به ولایت اهل‌ بیت(ع)، ایشان را قبول نداشته باشد، قطعاً گرفتار آتش دوزخ خواهد شد. پایان کار عاشق اهل‌ بیت(ع) ختم به خیر است.

فرحزاد با بیان اینکه قناعت، مناعت‌ طبع ایجاد کرده و عزت‌ نفس و آبرو را حفظ می‌کند، یادآور شد: قدرشناسی و شکرگزاری راه زیاد شدن نعمت‌هاست؛ شکر نعمت نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون کند.

انتهای پیام
captcha