یادواره شهید محمد بروجردی در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4139968
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶

یادواره شهید محمد بروجردی در ارومیه برگزار شد

یادواره شهید محمد بروجردی و اکران فیلم سینمایی غریب در حسینیه ثارالله ارومیه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

شهید محمد بروجردیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سردار مجید ارجمندی‌فر، جانشین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه 20 اردیبهشت ماه در یادواره شهید محمد بروجردی و اکران فیلم سینمایی غریب اظهار کرد: سردار شهید محمد بروجردی، در سال 1333 در بروجرد به دنیا آمد و در 6 سالگی پدرش را از دست داد و از هفت سالگی وارد عرصه تحصیل و کار شد و در سال 1347 در چهارده سالگی مبارزه را آغاز کرد.

وی افزود: مبارزه و قیام درزندگی را در پای درس روحانی مبارز، حاج عبداللّه بوذری آموخت و برای اولین بار با شنیدن تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در محضر این روحانی و مشاهده رساله امام(ره)، فهمید که مسیر زندگیش را پیدا کرده و در این زمینه گفت:« وقتی به این کلاس‌ها رفتم، قرآن را خواندم و مفهوم آیات آن را فهمیدم، چشم و گوشم روی خیلی مسائل باز شد و معنای طاغوت را فهمیدم، فهمیدم امام کیست و چرا او را از کشور تبعید کردند».

ارجمندی‌فر بیان کرد: در دوازدهم بهمن 1357 و هم زمان با ورود امام(ره) به ایران، مسئول تشکیل و سرپرستی حفاظت از رهبر کبیر انقلاب شد و سپس مسئول حفاظت از محل سکونت امام راحل بود، یک ایستگاه تلویزیونی راه‌اندازی کرد که پیام‌ها و اعلامیه‌های لازم، از آن برای مردم پخش می‌شد و به «ایستگاه انقلاب» معروف گشت.

وی ادامه داد: از پایه گذاران اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که با شروع غائله کردستان، از یک سودر حال نبرد با چریک‌های فدایی و کوموله و حزب دموکرات و دیگر تجزیه طلبان بود و از سویی دیگر، خیانت عناصر خائن دولت بنی صدر و کارشکنی‌هایی که هر انسانی را از ادامه کار مأیوس می‌کرد به مبارزه ادامه داد.

جانشین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های او می توان به اعزام به سر پل ذهاب با شروع جنگ تحمیلی و نجات این شهر از اشغال و قبول قائم مقامی فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا اشاره کرد و  در نهایت در اثر برخورد با مین در جاده مهاباد به نقده به شهادت رسید، شهید برای برقراری امنیت کامل و رفع محرومیت تمام توان تلاش کرد.

انتهای پیام
captcha