به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای افزایش سرانه انس با قرآن در کشور
کد خبر: 4139541
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
حجت‌الاسلام پژمانفر تأکید کرد:

به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای افزایش سرانه انس با قرآن در کشور

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در دیدار با جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ملی و نیز عوامل سه‌ برنامه پرمخاطب قرآنی صدا و سیما ضمن تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم در کشور انس با قرآن و فعالیت‌های قرآنی را عملیاتی کنیم، گفت: باید عقب‌افتادگی و بی‌اعتنایی که نسبت به برنامه‌های قرآنی در کشور وجود دارد را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ملی و نیز عوامل سه برنامه پرمخاطب قرآنی صدا و سیما؛ «محفل»، «زندگی پس از زندگی» و «دلآرام» ظهر امروز، دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس و جمعی از اعضای این فراکسیون برگزار شد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در ابتدای این نشست که حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و برمهانی، معاون سیما و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما حضور داشتند، با بیان اینکه امروز این برنامه‌ها مخاطبان بسیاری را پای فعالیت‌های قرآنی نشانده، گفت: تمام تلاش فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی این است که بتواند در کنار برنامه‌هایی که پیش رو دارد، برنامه‌های قرآنی را توسعه دهد.

پژمانفر با تأکید بر اینکه به شدت پیگیر این موضوع هستیم که بتوانیم در جمهوری اسلامی ایران بی‌سوادی قرآنی را ریشه‌کن کنیم، گفت: امروز اعتقاد داریم که نباید در جمهوری اسلامی کسی خواندن و نوشتن را بلد باشد، اما روخوانی و روان‌خوانی قرآن را بلد نباشد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم در کشور انس با قرآن و فعالیت‌های قرآنی را عملیاتی کنیم؛ لذا اصرار داریم که به صورت متنوع سرانه انس با قرآن و تلاوت قرآن را با چنین برنامه‌ها بالا ببریم.

وی با بیان اینکه در محضر قرآن بودن سرانه بسیار پایینی دارد، اظهار کرد: اینکه امروز برنامه‌ای در مساجد رخ می‌دهد که مردم بعد از نماز یک صفحه از قرآن را تلاوت می‌کنند، منجر به این شده که ما در سرانه جمعیتی کشور رشدی را نسبت به تلاوت قرآن شاهد باشیم.

پژمانفر با اشاره به اینکه از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم برنامه تلاوت و روخوانی قرآن را به مدارس بیاورد، گفت: بچه‌های ما تقریبا بیش از ۶۲۰ ساعت برنامه قرآنی را در طول ۱۲ سال تحصیل در آموزش و پرورش سپری می‌کنند، اما متأسفانه در خروجی‌ها درصد قابل توجهی از بچه‌ها مهارت قرآن‌خوانی را ندارند و این واقعا قابل پذیرش نیست.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این یعنی ساعات بسیاری از عمر بچه‌ها را تلف می‌کنیم در حالی که انسی با قرآن برای آنها ایجاد نمی‌شود و حتی نمی‌توانیم یک مهارت قرآنی را به بچه‌ها آموزش دهیم، در حالی است که همه ما می‌دانیم با ۱۰ جلسه قرآنی می‌توان به این هدف رسید.

وی گفت: اصرار ما برای این است که بتوانیم در مجلس، پشتیبانی را در ارتباط با قوانینی مورد احتیاج برای حمایت از این برنامه‌ها داشته باشیم و عقب‌افتادگی که در رابطه با اجرای برنامه‌های قرآنی و بی‌اعتنایی که نسبت به اینگونه فعالیت‌ها وجود دارد را جبران کنیم.

پژمانفر ادامه داد: تنوعی که امسال در برنامه‌های قرآنی همچون محفل ایجاد شد جای امیدواری داشت، لذا ما باید بتوانیم با توجه به ذائقه مخاطب این برنامه‌ها را داشته باشیم. البته اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که دوستان در حال باز کردن مسیر هستند.

وی در ادامه به برنامه زندگی پس از زندگی اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز در وانفسایی که همه ما گرفتار آن شده‌ایم و کمتر در این زمانه به موضوع معاد که یکی از موارد مهم در تعادل بخشی انسان‌ها در زندگی است و در قرآن به روشنی از آن یاد شده، به این مسئله مهم پرداخته است.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: قرآن کریم درباره معاد و یاد آن تأکید فراوانی کرده است تا جایی که باید این موضوع در زندگی مردم آورده شود و خود مردم در این مورد سخن بگویند. این اقدامات کار‌های بزرگی است که باید حمایت و گسترده‌تر شود.

پژمانفر در پایان اظهار کرد: متأسفانه امروز سبک زندگی در جامعه به شدت با تغییراتی همراه بوده که ما را گرفتار کرده است. این نقایص را باید اصلاح کرد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۲۱:۴۸
0
0
آقای پژمان فر لطفا از وزیر بهداشت آقای عین اللهی بپرسید این ۷۷ درصد دانشجویان پزشکی که قرآن را کامل بلد هستند کجا یاد گرفته اند. مدرسه یا دانشگاه؟!!
محکوم کردن نظام آموزشی بدون تحقیق درست است؟!!
شما نماینده مجلس هستید بنابراین لطفا با پژوهش حرف بزنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ - ۰۵:۱۶
0
0
آقای پژمان فر امیدوارم با کمیسیون اصل نود مانند فراکسیون قرآن برخورد نشود و الا اقتصاد کشور از این بدتر خواهد شد.
captcha