دستگاه‌های مسئول را پاسخگو خواهیم کرد
کد خبر: 4139471
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
رئیس‌کل دادگستری لرستان:

دستگاه‌های مسئول را پاسخگو خواهیم کرد

حجت‌الاسلام سعید شهواری با بیان اینکه مجرمان جرایم خشن شامل بحث آزادی مشروط، پابند الکترونیک و تخفیفات قانونی نخواهند شد، گفت: دستگاه‌های مسئول را پاسخگو خواهیم کرد و برای دستگاه‌هایی که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند تشکیل پرونده می‌دهیم و بدون اغماض و تعارف برخورد جدی با آنها خواهیم داشت.

دیدار  رئیس کل دادگستری لرستان با فرمانده انتظامی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان، حجت‌الاسلام سعید شهواری، رئیس‌کل دادگستری لرستان، امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در دیدار با یحیی الهی، فرمانده انتظامی این استان اظهار کرد: هنگامی که شرارت یا اختلالی در نظم ایجاد می‌شود مردم آن وقت متوجه می‌شوند که امنیت نعمت بزرگی است و کشور ما با همه دشمن‌هایی که دارد و با همه برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌هایی که علیه آن صورت می‌گیرد، امنیت مثال‌زدنی دارد و در بین کشورهای اطراف خود که کانون‌های بحران است دارای ثبات امنیتی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم امنیت نیروی خدوم پرتلاش انتظامی و دستگاه قضا است، گفت: همه در یک کشتی هستیم و مقصد ما نیز مشخص است، مأموریت‌های ما متفاوت است، ما به مقصد نمی‌رسیم مگر اینکه تعامل، همکاری و وحدت داشته باشیم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان اضافه کرد: باید دستگاه‌های مسئول را پاسخگو کنیم، به‌خصوص در حوزه جرم ما یک سلسله جرایمی داریم که ارتباط مستقیمی با ترک فعل دارند، به‌طوری که دستگاهی که متولی انجام یک کار است کار خود را انجام نمی‌دهد و نتیجه این ترک فعل وقوع جرم است.

شهورای ادامه داد: در بحث اراضی ملی و منابع طبیعی، قانون تأکید کرده است که خشت اول که احداث شد باید تخریب شود، اما دستگاه مربوطه وظیفه خود را انجام نمی‌دهد و یک بنای عظیم ساخته می‌شود و تخریب آن هزینه‌های مختلف روانی و اجتماعی در پی دارد و در افکار عمومی تخریب منزل مردم است، همچنین آن ساختمان از منابع و امکانات کشور ساخته شده است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در لرستان گفت: دستگاه‌های مسئول را پاسخگو خواهیم کرد و برای دستگاه‌هایی که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند تشکیل پرونده می‌دهیم و بدون اغماض و تعارف برخورد جدی با آنها خواهیم داشت.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در برخورد با تبعیض، رانت و فساد هر هزینه‌ای داشته باشد شخصاً پرداخت خواهم کرد، ادامه داد: جرایم خشن باعث ایجاد ناامنی است، زحمات نیروی انتظامی در دستگیری مجرمان جرایم خشن را که روزانه شهید تقدیم کشور می‌کند باید قدر دانست و ما نیز در دستگاه قضایی برخوردی بدون اغماض و عبرت‌آموز با آنها خواهیم کرد. همچنین این اشخاص شامل بحث آزادی مشروط، پابند الکترونیک و تخفیفات قانونی نخواهند شد.

شهواری ضمن تأکید بر اینکه تا زمانی که بنده هستم آزادی مشروط و تخفیفات حقوقی حساب و کتاب دارد، بیان کرد: ما به قضات تأکید خواهیم کرد که از مجازات‌های عبرت‌آموز استفاده کنند تا بتوانیم نعمت امنیت را برای جامعه به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام
captcha