قدردان فعالان عرصه کشف اشیاء تاریخی هستیم
کد خبر: 4139253
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
امام‌جمعه زابل:

قدردان فعالان عرصه کشف اشیاء تاریخی هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزی با بیان اینکه هویت آن‌قدر مهم است که بخشی از جامعه امروزی بشری همه توانشان را برای تولید هویت می‌گذارند، گفت: با افتخار قدردان دانشجویان و عزیزانی هستیم که در خاک به‌دنبال هویتشان هستند.

حجت الاسلام عزیزی امام جمعه زابلبه‌گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی، امام جمعه زابل، امروز یک‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه، در مراسم رونمایی از جدیدترین کشفیات باستان‌شناسی دانشگاه زابل، گفت: آنچه که در این‌جا به نمایش گذاشته خواهد شد، حکایت این است که هویت در درون و در ذات ملت است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ را از بین ببرد و در واقع از بین بردن هویت ملت‌‌ها امکان‌پذیر نیست.

امام‌جمعه زابل ادامه داد: هویت آن‌قدر مهم است که بخشی از جامعه امروز بشری همه توانشان را برای تولید هویت می‌گذارند و خیلی‌ها نیز در حال تولید هویت برای خودشان هستند؛ وسیله‌ای که برای آن‌ها هویت را تعریف کند، ندارند و برخی‌ها هویتی را که دیگران دارند، از سر حسرت به دنبال خلقش هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزی اضافه کرد: کشف یک اثر یا یک تکه سنگ، آنقدر ارزشمند است که باید به احترامش بایستیم و ادای احترام کنیم، و یا به احترامش کار کنند و ۳۰ سال هم زمین را مورد کاوش قرار دهند چون فقط همین سنگ نیست. این شیء بخشی از هویت چند هزارساله ماست و بر ما لازم است که این را به سخن دربیاوریم.

وی ادامه داد: سنگ، آجر، کلوخ می‌توانند حرف بزنند. یکی از هنرهای بسیار بزرگ جناب فردوسی این است که سیستان رابه سخن وامی‌دارد؛ خاک و هامون دریا و کوه اوشیدا را دارای نطق می‌کند، به گونه‌ای که هزار سال پیش به آن‌ها نطق داد و امروز مثل چشمه می‌جوشند، پس می‌توان به سنگ هم نطق داد و این نطق را به‌عنوان هویت دارای افتخار اعلام کرد.

وی تصریح کرد: حق این است که با افتخار قدردان دانشجویان و عزیزانی باشیم که در خاک به‌دنبال هویتشان بودند، این خیلی با ارزش و عزیز است باید قدر آن را بدانید.

انتهای پیام
captcha