110 معلم قرآن دارالتحفیظ الهادی تجلیل شدند
کد خبر: 4139083
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

110 معلم قرآن دارالتحفیظ الهادی تجلیل شدند

مدیرعامل مؤسسه دارالتحفیظ الهادی(ع) فارس از برگزاری مراسم تجلیل از 110 معلم و خادم قرآن در شعب این مؤسسه در نقاط مختلف کشور خبر داد.

محمدرضا قلیچ‌خانی، مدیرعامل موسسه قرآن دارالتحفیظ الهادی(ع)محمدرضا قلیچ‌خانی، مدیرعامل مؤسسه قرآن دارالتحفیظ الهادی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم گفت:‌ مراسم تجلیل از معلمان و خادمان قرآن دارالتحفیظ الهادی(ع) در شهرهای شیراز، جهرم، مُهر و بندرعباس با حضور مسئولان مؤسسه و قرآن‌پژوهان برگزار شد و از 110 معلم و خادم قرآن تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در آیات ابتدایی سوره مبارکه الرحمن خدای متعال سوره را با صفت رحمت عام خود یعنی «الرحمن» آغاز کرده و سپس به این موضوع پرداخته که خداوند قرآن را تعلیم داد «عَلَّم القُرآن».

قلیچ‌خانی ادامه داد: از این آیات می‌توان این‌گونه برداشت کرد که از صفات مربی قرآن باید عطوفت و مهربانی نسبت به همه کسانی باشد که شاگرد او هستند و فرقی بین شاگرد از جهت عقاید، پوشش و... نگذارد؛ همچنین معلم قرآن باید به خود افتخار کند که او کاری انجام می‌دهد که خداوند در قرآن آن‌را به خود نسبت داده است که همان تعلیم قرآن است.

یادآور می‌شود، دارالتحفیظ الهادی(ع) تاکنون موفق به تربیت قریب به ۳۱۰ حافظ کل قرآن و چهار هزار حافظ اجزای مختلف قرآن کریم شده است.

انتهای پیام
captcha