ضرورت ورود نهادهای بین‌المللی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم قدس
کد خبر: 4138976
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
عضو ارشد حماس خواستار شد:

ضرورت ورود نهادهای بین‌المللی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم قدس

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی تأکید کرد که نهادهای حقوقی بین‌المللی باید به جرایم و جنایات رژیم صهیونیستی در حق قدس و مردم آن وارد شوند.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، سامی ابوزهری، عضو ارشد جنبش حماس در خارج از فلسطین، از نهادهای حقوق بشری بین‌المللی خواست تا جنایات اشغالگران علیه قدس و مردم آن را افشا کنند.

ابوزهری همچنین خواستار محکومیت تخلفات اشغالگران علیه قدس و مردم آن، افزودن آن به سوابق نقض آشکار قانون بین‌المللی و در نظر گرفتن آن به عنوان بخشی از پرونده‌های ارائه شده به دیوان بین المللی دادگستری شد.

عضو ارشد حماس تأکید کرد: سیاست‌های اشغالگرانه تهاجمی علیه قدس که آخرین آن صدور حکم‌های جلوگیری از ورود به مسجدالاقصی و شهر قدیم قدس و ممانعت از سفر افراد به خارج از فلسطین است، به منزله مجازات و انتقام‌جویی علیه فلسطینیانی است که در مقابل سیاست‌های یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اشغالگران با دستگیری، تبعید، تخریب خانه‌ها، وضع مالیات‌‎های سنگین و موارد دیگر اهالی قدس را با مشکل و محدودیت مواجه می‌کنند و از این طریق تلاش می‌کنند تا آن‌ها از این شهر اخراج کرده و در نتیجه قدس و مسجدالاقصی را به منطقه‌ای کاملاً یهودی تبدیل کنند. هرچند که صهیونیست‌ها به دلیل پایداری ملت قهرمان فلسطین در رسیدن به این هدف ناکام بوده و شکست سختی را متحمل شده‌اند.

انتهای پیام
captcha