تشریح برنامه‌های هفته هلال احمر اردبیل در سال ۱۴۰۲
کد خبر: 4138449
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

تشریح برنامه‌های هفته هلال احمر اردبیل در سال ۱۴۰۲

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع هفته هلال احمر در استان خبر داد.

تشریح برنامه‌های هفته هلال احمر اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، مجتبی باباپور، جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل، ۱۳ اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر در نشست با خبرنگاران استان، اظهار کرد: غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، شرکت در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، برگزاری همایش پیاده روی و کوهنوردی، برپایی ایستگاه سلامت در نقاط مختلف استان، برگزاری دوره‌های تربیت مربی و بازآموزی با حضور اساتید کشوری، تجلیل از مربیان، مشارکت موثر در همایش کشوری ۱۰۰ هزار نفری، تجلیل از امدادگران و عوامل امدادی و برگزاری انواع مانور در نقاط مختلف از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته هلال احمر در استان است.

باباپور برگزاری المپیاد استانی دادرس، فراخوان عضویت جهت جذب نیروی داوطلب جدید، اجرای طرح نیابت(دیدار با خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و دیدار با سالمندان)، اعزام کاروان سلامت به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم و برگزاری انواع مسابقات ورزشی و دوره‌های آموزشی و درمانی را از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت هلال احمر در استان اردبیل عنوان کرد.

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از افزایش ۳ برابری اعتبارات تملک و دارایی جمعیت هلال احمر استان اردبیل در یکسال اخیر خبر داد و تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ سال پر افتخاری برای جمعیت هلال احمر استان بود و شاهد درخشش قابل توجهی در بحث امدادرسانی و خدمت‌‌رسانی به مردم بودیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ داوطلبان این جمعیت در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی و کشور ترکیه مورد توجه اذهان عمومی بودند، تا جایی که رئیس جمهور ترکیه به‌خاطر ارائه خدمات امدادی به زلزله‌زدگان ترکیه تقدیر ویژه‌ای از این جمعیت به‌عمل آورد.


برگزاری دوره‌های «کمک های اولیه» مربیان جمعیت هلال احمر در اردبیل


در ادامه سعید جوادزاده، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در آستانه هفته هلال احمر دوره‌های تربیت مربی کمک های اولیه (۸ و ۲۲ ساعته) و باز آموزی مربیان جمعیت هلال احمر استان اردبیل در راستای هماهنگی و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی این سازمان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی با حضور ۳۰ نفر از شرکت کنندگان علاقمند و واجدین شرایط در اردوگاه شهدای امدادگر شهرستان نیر از ۸ تا ۱۸ اردیبهشت با حضور ناظران کشوری برگزار و فراگیران بعد از اتمام دوره در شعب جمعیت هلال احمر به صورت مربی شروع به کار خواهند کرد.

جوادزاده با بیان اینکه آموزش امداد و کمک های اولیه، پایه اولیه و بنیادین سایر آموزشهای امدادی است، گفت: برای ارائه آموزش‌های کیفی و کاربردی به فراگیران برنامه‌ریزی و اجرای چنین دوره‌هایی ضروری است.

معاون آموزش و پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این دوره شرکت کنندگان به صورت تئوری و عملی، مباحث مربوط به روش تدریس شامل فرآیند کلی مدریت آموزش (نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی)، مفاهیم یادگیری و تدریس نقش و مهارت‌های استادان در فرآیند یاددهی و یادگیری، اصول انواع روش تدریس و ابزارهای ارزیابی را فرا گرفته و مباحث مربوط به CPR، اسکان اضطراری، چادرزنی، انواع پانسمان و بانداژ، آتل بندی، تثبیت مصدوم و همچنین اصول حمل مصدوم از دیگر مطالب آموزشی این دوره است.

جوادزاده در ادامه از برگزاری دوره بازآموزی مربیان کد ۳ بعد از سال ها وقفه در استان خبر داد و گفت: این دوره به ظرفیت ۷۰ نفر از مربیان شعب در اردوگاه شهدای امدادگر از ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه باحضور استاتید و ناظر کشوری برگزار می شود.

وی عنوان کرد: این دوره با هدف یکسان‌سازی سطح دانش و آگاهی مربیان و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و همچنین تأمین و تقویت کادر مربیان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha