زمان برگزاری نخستین همایش ملی «دین، انسان و سلامت» در شیراز اعلام شد
کد خبر: 4137506
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

زمان برگزاری نخستین همایش ملی «دین، انسان و سلامت» در شیراز اعلام شد

نخستین همایش ملی دو سالانه «دین، انسان و سلامت» طی روزهای 18 و 19 اردیبهشت‌ در شیراز برگزار می‌شود.

همایش ملی «دین، انسان و سلامت»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، نخستین همایش ملی دو سالانه «دین، انسان و سلامت» با رویکرد بین‌‌رشته‌ای طی روزهای 18 و 19 اردیبهشت‌ در شیراز برگزار خواهد شد.

این همایش توسط مرکز پژوهش‌های بین‌رشته‌ای علوم سلامت و معارف اسلامی منطقه ۵ کشوری (مبسوم) با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس (با درجه isc و امکان چاپ مقالات در مجلات علمی پژوهشی) برگزار می‌شود.

این همایش در محورهای کاربردی شامل سلامت معنوی و بهبود سبک زندگی؛ ارتقای سلامت معنوی دانشجویان؛ رسانه،‌ فضای مجازی و سلامت معنوی؛ جهانی شدن و سلامت معنوی؛ سیاست، اقتصاد و سلامت معنوی؛ سازگاری دستاوردهای علمی حوزه سلامت با آموزه‌های دینی / چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملی در تفکر دینی؛ راهکارهای توسعه مراقبت‌های معنوی در بالین بیماران؛ رابطه سلامت معنوی دین محور بر ابعاد دیگر سلامت؛ عدالت سازمانی و سلامت معنوی؛ معنویت و طب سنتی؛ معنویت و هنر برگزار خواهد شد.

محورهای نظری این همایش نیز شامل سلامت معنوی در ایران و جهان؛ مبانی سلامت معنوی دین‌محور؛ رویکرد طبیبان به سلامت معنوی در تمدن اسلامی؛ دین و گفتمان‌های اجتماعی سلامت‌محور؛ سلامت معنوی از منظر آموزه‌های وحیانی و معنویت در ادبیات روایی و هنری هستند.

انتهای پیام
captcha