اعلام برنامه زمانی مرحله سراسری جشنواره قرآنی وزارت علوم
کد خبر: 4137500
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

اعلام برنامه زمانی مرحله سراسری جشنواره قرآنی وزارت علوم

برنامه زمانی سی و هفتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم اعلام شد که بر اساس آن این مسابقات از 17 تا سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه لرستان در جریان خواهد بود.

علام برنامه زمانی مرحله سراسری جشنواره قرآنی وزارت علوم

به گزارش ایکنا، برنامه زمانی سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی مسئولان برگزارکننده این جشنواره اعلام شد.

بر همین اساس این دوره از جشنواره به میزبانی دانشگاه لرستان و با حضور 400 شرکت‌کننده در بخش‌هایی همچون آوایی، معارفی، ادبی، هنری، پژوهشی و ... برگزار می‌شود که صرفاً رقابت در بخش‌های آوایی و معارفی حضوری است.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی برگزارکنندگان این جشنواره، روز 16 اردیبهشت‌ماه پذیرش شرکت‌کنندگان رشته‌های بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، تواشیح، مداحی و دعاخوانی انجام می‌شود.

یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه نیز رقابت‌های رشته آوایی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود. رقابت‌های این بخش در این روز به پایان می‌رسد و از بعدازظهر همین روز شرکت‌کنندگان رشته‌های معارفی شامل رشته‌های تفسیر قرآن کریم، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث، سیره معصومین، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه پذیرش می‌شوند.

همچنین در این روز پذیرش شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ قرآن کریم شامل رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن، حفظ نهج‌البلاغه و حفظ صحیفه سجادیه صورت می‌گیرد.

روز دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه نیز شاهد برگزاری رقابت‌ها در رشته‌های حفظ و بخش معارفی خواهیم بود. در ادامه این روز برگزیدگان بخش‌های پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری، مقاله‌نویسی صحیفه سجادیه، مقاله‌نویسی نهج‌البلاغه و نوآفرینی قرآنی پذیرش می‌شوند تا در مراسم اختتامیه حضور یابند.

مراسم اختتامیه این مسابقات نیز بعدازظهر نوزدهم اردیبهشت‌‌ماه با حضور مدیران بخش دانشگاهی کشورمان و مدیران استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha