امام‌جمعه شهر جلگه چاه‌‌هاشم سیستان‌و‌بلوچستان منصوب شد
کد خبر: 4137015
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

امام‌جمعه شهر جلگه چاه‌‌هاشم سیستان‌و‌بلوچستان منصوب شد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان و امام جمعه زاهدان طی حکمی انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی بامری را که از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور صادر شده بود، اعطا کرد.

انتصاب حجت الاسلام بامری به عنوان امام جمعه شهرجلگه چاه هاشمبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، روز گذشته، 7 اردیبهشت‌ماه، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در مراسم اعطای حکم به امام جمعه جلگه چاه هاشم گفت: سنگر امامت جمعه جایگاهی است که باید نسبت به همه گروه‌ها و طیف‌ها پدری کند و در گروه‌ها و جریان‌های خاص قرار نگیرد.

آیت‌الله محامی افزود: با توجه به ترکیب جمعیتی منطقه، انجام فعالیت‌های فرهنگی با مشقت همراه است و مسئوليت بیشتری به‌دنبال دارد و باید برای رسیدگی و پاسخ به نیازهای علمی و فرهنگی مردم تلاش شود.

وی ادامه داد: ائمه جمعه مسئولیت اجرایی ندارند اما نمی‌توانند خود را از مشکلات کنار بکشند و باید امورات را دنبال و به مطالبات مردم رسیدگی کنند.

امام‌ جمعه زاهدان خواستار حفظ انسجام روحانیون حاضر در سطح منطقه و شهر جلگه چاه هاشم شد و تصریح کرد: ارتباط و تعامل روحانیون مستقر در سطح شهر به نوعی یک پیام عملی وحدت و تعامل به دیگران است و وقتی هسته روحانیون تشکیل شود می‌توانید به‌تدریج یارگیری و عامل استقرار دیگر طلبه‌ها شوید.

آیت‌الله محامی گفت: باید اقبال مردم نسبت به مسائل مختلف را با عملکرد خوب خود حفظ و تقویت کنید. ارائه کمک‌های معیشتی به نیازمندان کار خوبی است اما نباید فرهنگ مساعده‌گیری ایجاد شود، باید با ایجاد اشتغال در منطقه تلاش شود تا مردم از حاصل دسترنج خود استفاده کنند.

گفتنی است، در پایان این جلسه نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان حکم انتصاب حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسی بامری که به‌عنوان امام‌جمعه شهر جلگه چاه هاشم این استان، که از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور صادر شده بود، را اعطا کرد.

انتهای پیام
captcha