رادیو در جهاد تبیین به شبهات پاسخ می‌دهد
کد خبر: 4136288
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
معاون صدا:

رادیو در جهاد تبیین به شبهات پاسخ می‌دهد

معاون صدا جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: رادیو همیشه تلاش می‌کند مبلغ انقلاب و اسلام باشد و امسال نیز در عرصه جهاد تبیین این رسانه پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان مطرح کرده‌اند را رسالت خود می‌دانند.

رادیو در جهاد تبیین به شبهات پاسخ می‌دهدبه گزارش خبرنگار ایکنا، آئین نکوداشت سالگرد تأسیس رادیو ایران با حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت و مدیران رسانه، امروز 4 اردیبهشت در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در این جشن که اجرای آن را علیرضا جاویدنیا و ابوالفضل آقاخانی برعهده داشت، از بسیاری از هنرمندان قدیمی رادیو تقدیر به عمل آمد.

علی بخشی‌زاده، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: تمام پرسنلی که در رادیو مشغول به کار هستند، از زحمات پیشینیان خود پاسداری می‌کنند که این امر جای تجلیل فراوان دارد. رادیو فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده ولی جالب است که همیشه اقشار مختلف به ویژه جوانان مخاطب رادیو بوده‌اند.

وی افزود: جوانانی که در رادیو فعالیت می‌کنند، به ارزش پیشکسوتان واقف‌اند و نهایت احترام را به آن‌ها می‌گذارند. پیشکسوتان هم از انتقال تجربیات خود به جوانان دریغ ندارند این امر راز موفقیت رادیو است.

بخشی‌زاده ادامه داد: رادیو با وجود جنگ رسانه‌ای فراوان رسانه‌های بیگانه نسبت به سال گذشته 3 درصد مخاطبانش افزایش پیدا کرده است که این امر نشان از موفقیت عوامل رادیو در جنگ رسانه‌ای موجود است.

وی با اشاره به اینکه به زودی رادیو از سوی اپلیکیشن ایران‌صدا دریافت خواهد شد، گفت: برخی از مردم بابت دریافت نکردن امواج رادیویی در برخی مناطق گله‌مند هستند؛ خوشحالم به اطلاعتتان برسانم به زودی در بستر ایرانسل به صورت رایگان و از طریق اپلیکیشن ایران‌صدا شبکه‌های رادیویی دریافت خواهند شد.

وی در پاسخ به سؤال ایکنا مبنی بر اینکه رادیو تا چه حد در تبلیغ آموزه‌های انقلاب و اسلام در 4 دهه گذشته موفق بوده است، گفت: رادیو رسانه همدل، ساده و صمیمی است. در رادیو افراد کاربلد مشغول به کار هستند برای همین تجربه نشان داده این رسانه در تبلیغ انقلاب اسلامی به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است. رادیو رسالت خود می‌داند تا در عرصه جهاد تبیین نیز موفق‌ترین کارکرد را داشته باشد. به ویژه در سال جاری این هدف با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود. دشمن امروز با قدرت از رسانه بهره می‌برد تا شبهات بسیاری در حوزه‌های عقیدتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ... ایجاد کند اما صدای جمهوری اسلامی ایران آمادگی این را دارد با حضور کارشناسان خبره به تمامی شبهات پاسخ دهد.

معاون صدا با تأکید بر اینکه رادیو همیشه درصدد برطرف کردن نقاط ضعف خود است، تأکید کرد: ادعای بی‌عیب بودن نداریم اما تلاش می‌کنیم معایب خود را برطرف کنیم؛ این امر با حضور جوانان یا استعداد و علاقه‌مند رقم می‌خورد. رادیو رسانه مادر است چون بسیاری از هنرمندان سینما یا تلویزیون در گذشته خود تجربه همکاری با رادیو را داشته‌اند.

محمد جواد محمدزاده، مدیر رادیو ایران نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل رادیو، گفت: با وجود اینکه رادیو به صورت رسمی از سال 1319 شروع به کار کرد ولی زمزمه‌های شنیدن صدا از سال 1301 آغاز شد. من از اینکه افتخار دارم نامم در کنار رادیو ایران آورده می‌شود به خود می‌بالم چون همه ما با رادیو بزرگ شده‌ایم.

وی، رادیو را رسانه‌ توده مردم نام برد و تصریح کرد: 4 دهه از پیروزی انقلاب گذشته و در این ایام همیشه رادیو در کنار مردم بوده و پا به پای آن‌ها قدم برداشته است. برای نمونه در 8 سال دفاع مقدس با راه‌اندازی رادیو جبهه اخبار رزمندگان به گوش مردم می‌رسید. در دیگر حوزه‌های انقلابی و اسلامی نیز رادیو به رسالت خود عمل کرده است.

وی ادامه داد: همراهی مردم با رادیو بزرگ‌ترین افتخار عوامل این رسانه است؛ چون این مردم هستند که با حمایت‌های خود هنرمندان و مدیران را برای عملکرد بهتر یاری می‌رسانند.در همین رابطه خوشحالم که بگویم ما هر ساله نسبت به سال گذشته، افزایش تعداد مخاطب داشته‌ایم.

در بخش بعدی این مراسم، احمد طبعی، کارشناس و پیشکسوت قدیمی رادیو نیز بیان کرد: اگر تشویق مردم نبود، شاید امروزه با گسترده شدن وسایل ارتباط جمعی رادیو افت فاحش پیدا می‌کرد اما تشویق‌ها به همه ما انگیزه می‌دهد تا هر روز نسبت به قبل اتفاق بهتری را رقم زنیم، برای همین هم این رسانه دائماً مخاطبانش در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: رادیو در تمامی لحظات مردم با آن‌ها همراهی کرده و به نوعی دغدغه‌های جامعه را به گوش مسئولان رسانده است. رادیو در هشت سال دفاع مقدس ایثار‌های رزمندگان اسلام را به گوش مردم می‌رساند. این اتفاق هم اکنون نیز ادامه دارد.

خسرو والی‌زاده، یکی دیگر از گویندگان رادیو در تماسی تلفنی به جاوید‌نیا، مجری برنامه، گفت: سال‌هاست در رادیو ایران مشغول کار هستم و هیچگاه احساس نکردم که از این کار خسته شده یا انرژی‌ام را از دست داده‌ام زیرا مردم دائماً در حال تشویق و دادن انگیزه به ما هستند. این بزرگ‌ترین امتیازی است که یک رسانه می‌تواند داشته باشد و ما نباید به راحتی از کنار آن بگذریم.

وی تأکید کرد: برای اینکه رادیو بتواند روز به روز بر مخاطبانش اضافه کند، باید تولید برنامه‌های جدید را با جدیت ادامه دهد که این خواسته با حمایت مسئولان پیش می‌آید.

عذرا وکیلی، دیگر گوینده قدیمی رادیو نیز ضمن خوشحالی در این برنامه خطاب به مجری برنامه گفت: من هر گاه آقای جاویدنیا را می‌بینم، یاد برنامه صبح جمعه با شما می‌افتم. این برنامه در قلب همه ایرانیان جا داشته و دارد و خوشبختانه من نیز افتخار همراهی با آن را داشته‌ام.

وی با گرامیداشت یاد اساتیدی که دیگر در میان ما حضور ندارند، بیان کرد: بزرگان بسیاری در رادیو بودند که امروز ما آن‌ها را در میان خود نداریم؛ یکی از این اسطوره‌ها استاد منوچهر نوذری است که یاد و نامش همیشه در قلب مردم باقی خواهد ماند.

در این مراسم چند تن از پیشکسوتان رادیو از خاطرات خود در رسانه رادیو گفتند و در انتها با حضور علی بخشی‌زاده و محمد جواد محمد‌زاده کیکی به مناسبت 83 سالگی رادیو بریده شد.

انتهای پیام
captcha