برگزاری نهمین جشنواره گل‌های بابونه در نمین
کد خبر: 4134769
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

برگزاری نهمین جشنواره گل‌های بابونه در نمین

شهردار نمین از برگزاری نهمین جشنواره گل‌های بابونه در منطقه گردشگری فندقلو خبر داد.

جشنواره بابونه هابه گزارش ایکنا از اردبیل، احمد موسوی ننه‌کران، شهردار نمین، ۲۷ فروردین‌ماه، از برگزاری نهمین جشنواره گل‌های بابونه خبر داد و افزود: این جشنواره برای چند سال متوالی در منطقه گردشگری فندقلوی نمین برگزار می‌شود.

وی گفت: ۱۶ هزار هکتار جنگل فندقلو که دارای گونه‌های متنوع گیاهی، دارویی و مناطق بی نظیر طبیعی، دریاچه جنگلی، مراتع سرسبز و چشمه‌های زلال معدنی و صخره‌های منحصر به فرد است مقصد خوبی برای گردشگران به خصوص طبیعت‌گردان در تمامی فصول است.

شهردار نمین بیان کرد: منطقه جنگلی فندقلو نمین، رویشگاه گونه بابونه سفید است که همه ساله در نیمه دوم خردادماه به گُل نشسته و دشت‌های خالی از درخت این منطقه، مملو از گل بابونه می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی این جشنواره مردمی تصریح کرد: جشنواره عکس، مسابقات تیراندازی، پخت آش و غذاهای سنتی از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است که در نیمه دوم خردادماه برگزار خواهد شد.

موسوی تاکید کرد: بعد از 13 سال بلاتکلیفی با تصویب طرح توجیهی شهرداری نمین در کمیته تخصصی منابع طبیعی استان و تایید سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مرحله انعقاد قرارداد مستقل برای سایت گردشگری فندقلو هستیم.

انتهای پیام
captcha