محفل انس با قرآن قاریان بین‌المللی در لبنان
کد خبر: 4132911
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

محفل انس با قرآن قاریان بین‌المللی در لبنان

منطقه البقاع لبنان به همت جنبش حزب الله از روز نخست ماه مبارک رمضان شاهد برپایی مراسم شب‌های قرآنی با حضور قاریان مطرح در سطح بین‌المللی است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، منطقه بقاع به مرکزیت بعلبک در شرق لبنان نیز مانند شهرها و روستاهای  اسلامی دیگر این کشور در دهه‌های اخیر به کاروان تکریم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان پیوسته‌اند.

در همین راستا محافل انس با قرآن معروف به شب‌های قرآنی پیوسته در منطقه البقاع برگزار می‌شود که در آن از قاریان ارشد جهان عرب و اسلام و همچنین قاریان بین‌المللی که تابعیت لبنانی دارند، برای قرائت قرآن دعوت می‌شود.

در سال‌های اخیر مساجد منطقه بقاع نشاط چشمگیری در احیای این شب‌های قرآنی داشته‌اند و در ماه مبارک رمضان با تلاش بی‌وقفه بخش فرهنگی حزب‌الله در منطقه بقاع این شب‌های قرآنی برگزار می‌شود.

تامر حمزه، مسئول فرهنگی حزب الله در منطقه البقاع می‌گوید در ماه رمضان امسال تاکنون 22 شب قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی از کشورهای مصر، ایران و لبنان برگزار شده است و اگر به این تعداد، شب‌های قرآنی داخلی یعنی غیر بین‌المللی را اضافه کنیم تعداد آن به 52 مراسم می‌رسد که 50 شب آن به پایان رسیده است و دو شب دیگر به یاری خداوند برای روزهای آتی ماه مبارک باقی مانده است.

برپایی مراسم باشکوه محافل قرائت قرآن در لبنان با حضور قاریان بین المللی/آماده

به منظور بهره‌مندی از اوقات پرفضیلت ماه خدا و حضور قاریان بزرگ این مراسم شب‌های قرآنی را در ساعات مختلف شبانه روز از عصر تا بعد از ظهر و همچنین در ساعات صبح قبل از نماز ظهر تقسیم کرده‌ایم و اگر منابع مالی لازم وجود داشت در ماه مبارک رمضان به بیش از 70 شب قرآنی می‌رسیدیم.

شیخ حمزه تأکید کرد که فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان تنها به برگزاری شب‌های قرآنی محدود نمی‌شود، بلکه فعالیت‌های قرآنی مانند محافلی که در مساجد برای تصحیح تلاوت، لحن، ترتیل و درس‌های علوم قرآنی و کارگاه‌های قرآنی برای معلمان زن و مرد و علاقه‌مندان به علوم قرآنی نیز برپا می‌شود با استقبال زیادی روبه‌رو شده است.

برپایی مراسم باشکوه محافل قرائت قرآن در لبنان با حضور قاریان بین المللی/آماده

شیخ حمزه با بیان اینکه حدود 40 درصد  از تلاش فرهنگی و تبلیغاتی حزب الله در منطقه البقاع حول محور قرآن کریم است که تا آنجا را به یک جامعه قرآنی تبدیل کنیم، گفت: ما از سال‌ها پیش امور قرآنی را در این شهر گسترش دادیم و امسال از 158 حافظ کامل قرآن کریم از اهالی زن و مرد این منطقه در مقام سید خوله بعلبک تجلیل شد و اغلب این حافظان از بین نوجوانان و جوانان هستند.

این مسئول فرهنگی حزب الله با اشاره به تلاش‌ها برای اهتمام بیشتر به قرآن کریم در منطقه البقاع از طریق برنامه‌ریزی‌ها برای دستیابی به یک جامعه قرآنی در این شهر گفت: ما فعالیت‌های خود را محدود به ماه مبارک رمضان نمی‌کنیم و در ماه‌های دیگر سال هم از برکات قرآن کریم بهره خواهیم برد.

انتهای پیام
captcha