ارائه خدمات به ۵۴۰۰ نفر در خیمه‌های نماز هلال احمر آذربایجان غربی
کد خبر: 4132464
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

ارائه خدمات به ۵۴۰۰ نفر در خیمه‌های نماز هلال احمر آذربایجان غربی

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در اجرای طرح نوروزی پنج هزار و ۴۳۰ نفر از خدمات ارائه شده در خیمه‌های نماز این جمعیت بهره‌مند شدند.

طرح نوروزی هلال احمرحمید محبوبی، سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد این جمعیت در نوروزی اظهار کرد: در طرح نوروزی اقدامات جمعیت هلال احمر استان در دو بخش خدمات بشردوستانه و امداد و نجات انجام شد و در بخش امداد و نجات در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در مجموع ۱۱۲ مورد ماموریت انجام شد.

وی افزود: از این تعداد ماموریت، چهار مورد شهری، دو مورد برف و کولاک، دو مورد سیل و آب‌گرفتگی، سه مورد زلرله، ۴۷ مورد جاده‌ای و ۵۴ مورد نیز خدمات حضوری بودند و در طی این مدت به ۳۹۰ نفر امدادرسانی شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی انجام ۲۳ مورد عملیات نجات و انتقال به مناطق امن، ۱۲۴ مورد اسکان اضطراری، ۶ مورد عملیات رهاسازی و ۳۰ مورد انتقال به مراکز درمانی را از جمله موارد امدادرسانی برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ پایگاه ثابت  و موقت در طرح نوروزی امداد و نجات ادامه داد: در این طرح ۴۹ دستگاه خودروی عملیاتی مورد استفاده قرار گرفته و پنج هزار و ۴۳۳ نجاتگر نفر به روز در قالب ۷۱ تیم در پایگاه‌های امداد و نجات به مسافران نوروزی خدمات ارائه دادند.

محبوبی با اشاره به عملکرد طرح خدمات بشردوستانه در آذربایجان غربی گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در مجموع به ۱۸۱ هزار و ۸۹۷ نفر خدمات ارائه شد که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۳۴۶ نفر از خدمات ایستگاه ایمنی و سلامت بهره‌مند شدند که در آن اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز و راهنمایی به مکان‌های فرهنگی، گردشگری و عمومی انجام می‌شده است.

وی گفت: در این مدت پنج هزار و ۴۳۰ نفر با مراجعه به خیمه‌های نماز از خدمات هلال احمر استان استفاده کرده و نیز چهار هزار و ۹۷۶ نفر از فضای دوست‌دار کودک و ۹ هزار و ۸۰ نفر از خدمات پویش بهرفت بهره‌مند شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه در طرح خدمات بشردوستانه یک هزار و ۳۹۳ نفر مشارکت داشتند، تصریح کرد: در این طرح ۳۶ هزار و ۳۹۳ مورد اقلام زیست‌محیطی توزیع و یک هزار و ۵۰۲ مورد از مخاطرات زیست‌محیطی زیست محیطی مهار یا از آنها پیشگیری شد.

انتهای پیام
captcha