۱۰ مورد رضایت اولیای دم در پرونده‌های قصاص اردبیل ثبت شد
کد خبر: 4131583
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
رئیس‌کل دادگستری اردبیل:

۱۰ مورد رضایت اولیای دم در پرونده‌های قصاص اردبیل ثبت شد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو گفت: سال گذشته با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش و با گذشت اولیای دم 10 مورد رضایت در پرونده‌های قصاص به ثبت رسیده است.

حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل، ۱۶ فروردین‌ماه، در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: سال گذشته طبق بررسی‌های به‌عمل آمده به 123 هزار پرونده در توسعه حل اختلاف استان رسیدگی شده که در این زمینه با ترویج فرهنگ صلح و سازش با گذشت اولیای دم 10 مورد رضایت در پرونده‌های قصاص به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در ارتباط با صدور اسناد تک برگی برای زمین‌های کشاورزی انجام شده است، گفت: انتظار می‌رود اطلاع‌رسانی‌های لازم به زارعان انجام شود که به همین منظور همکاری‌های خوبی توسط مالکان زمین‌های کشاورزی در استان قابل مشاهده است.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی در استان با جدیت پیگیری می‌شود تا بتوانیم با تسریع در زمان رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به خدمت‌رسانی به مردم موفق عمل کنیم که خوشبختانه دادگستری استان اردبیل در شاخص‌های مختلف ارزیابی جزو رتبه‌های برتر کشوری است.

کثیرلو اظهار کرد: اقدامات انجام شده دستگاه قضائی استان با محوریت تأمین امنیت و آرامش در جامعه است که حفظ امنیت و آرامش مردم برای مقابله با اخلالگران نظم و امنیت بسیار مهم و ضروری است که به همین منظور دستگاه قضائی تمام توان خود را در این زمینه به‌کار گرفته است.

وی تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونی در استان با اقدامات قانونی در ارتباط با برخورد با جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی در دستور کار است و در این زمینه برنامه‌ریزی برای توسعه برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم جزو اولویت‌های مهم و اساسی است.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: ضرورت توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم نیازمند اجرای برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی است که با هدف جلب رضایتمندی عمومی رقم می‌خورد.

انتهای پیام
captcha