فعالیت ۹۷ مرکز مثبت زندگی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4131519
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

فعالیت ۹۷ مرکز مثبت زندگی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی از فعالیت 97 مرکز مثبت زندگی با هدف کاهش مشکلات اجتماعی و خانوادگی با محوریت محلات در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، پروین محمدپوری، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی 15 فروردین در دیدار با پروین محمدپوری، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی کاهش آسیب‌های اجتماعی است و در این راستا دو طرح پایگاه‌های اجتماعی و امامان محله را در سطح استان در روستاها و حاشیه‌های شهر اجرا می‌کند.

وی افزود: روحانیون پایگاه‌های اجتماعی و امامان محله به دنبال شناسایی آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و ارائه راه حل برای آن‌ها با همکاری و همراهی مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی است و در این راستا همکاری با بهزیستی می‌تواند نقش به‌سزایی داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هر اندازه بهزیستی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی توانمند شود، معضلات جامعه هم کاهش پیدا می‌کند و تبلیغات اسلامی همه امکانات خود را در جهت همکاری با اداره کل بهزیستی بسیج خواهد کرد.

وی ادامه داد: هیئات مذهبی، مساجد و جریان‌های دینی و مردمی ظرفیت بالایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند و در بحران‌های متعددی این ظرفیت‌ها را به نمایش گذاشته‌اند و همکاری با بهزیستی می‌تواند در مقابله با آسیب‌ها موثر باشد.

فعالیت 28 مرکز بهزیستی در آذربایجان غربی

پروین محمدپوری، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه در ارومیه 28 مرکز بهزیستی فعال است و بیش از 12 هزار خانواده با این مراکز در ارتباط هستند، اظهار کرد: 91 هزار و 500 خانوار با جمعیت نزدیک به 240 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی هستند و حدود 49 هزار خانوار از مستمری این نهاد استفاده می‌کنند که از این تعداد نزدیک به 42 هزار نفر خانوار معلولان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: یکی از مهمترین فعالیت‌های بهزیستی غربالگری شنوایی و بینایی کودکان زیر 6 سال را با هدف پیشگیری از معلولیت بینایی و شنوایی است و 97 مرکز مثبت زندگی با هدف کاهش مشکلات اجتماعی و خانوادگی با محوریت محلات در آذربایجان‌غربی فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم افزایش جمعیت و فرزندآوری است و در همین راستا بهزیستی استان خدماتی را به خانواده‌های دارای فرزندان دوقلو و بیشتر ارائه می‌دهد که شامل ارائه کمک هزینه مستمری برای فرزندان سه قلو و بیشتر برای هر فرزند 420 هزار تومان در ماه، ارائه دو بار شیر خشک در سال و کمک برای دریافت وام اشتغال چهار درصدی در راستای اشتغال سرپرست خانوار است.

وی ادامه داد: 120 مرکز مشاوره خانواده و روان شناسی در استان فعال هستند و اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای قبل از ازدواج، درمان معتادین و معرفی آن‌ها به کمپ‌ها، نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و معلولین از مهم ترین فعالیت‌های بهزیستی محسوب می‌شود.

محمدپوری بیان کرد: این آمادگی را داریم که در صورت معرفی معتادین از سوی هیئت امناهای مساجد و روحانیون، آن‌ها را به صورت رایگاه به کمپ‌های درمان اعتیاد معرفی کنیم و یکی دیگر از فعالیت‌های بهزیستی تلاش برای کاهش طلاق و افزایش آگاهی در مورد ازدواج است و متاسفانه مشکلات متعددی موجب افزایش طلاق می‌شود و برخلاف تصور خیلی‌ها در شهرهایی که ارزیابی صورت گرفته مسئله اقتصادی در رتبه پنجم عوامل طلاق قرار دارد.

انتهای پیام
captcha