سور چهارشنبه آخر سال را به کام دیگران تلخ نکنیم
کد خبر: 4128168
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

سور چهارشنبه آخر سال را به کام دیگران تلخ نکنیم

با گذشت زمان برخی از آداب و رسوم شاد گذشته تحت تأثیر قرار گرفته است، چهارشنبه سوری یکی از این آیین‌ها است که امروز به جای نوید شادی تبدیل به اضطراب و استرسی برای خانواده‌ها شده است.

چهارشنبه سوزی

هر ساله با آغاز فصل بهار و زنده شدن دوباره طبیعت، قدرت بیكران خداوند بار دیگر نمایان خواهد شد و این مصداق همان آیه 50 سوره روم است که می‌فرماید: «فَانْظُرْ إِلَىٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ كَيْفَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ إِنَّ ذَٰلِكَ لَمُحْيِي الْمَوْتَىٰ ۖ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ».

با آمدن فصل بهار آداب و رسوم شاد و مفرحی در جای جای ایران برقرار می‌شود، اما با گذشت زمان برخی از آداب و رسوم شاد گذشته تحت تأثیر قرار گرفته است؛ چهارشنبه سوری یکی از این آیین‌ها است که امروز به جای نوید شادی تبدیل به اضطراب و استرسی برای خانواده‌ها شده است.

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان در همین رابطه به ایکنای کردستان، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضایی استان با مخلان امنیت در چهارشنبه آخر سال برخورد قاطع شده و این افراد تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان در ادامه گفت: طرح تشدید مقابله با مواد محترقه و آتش‌زا در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار گرفته است. در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر چهار میلیون و 560 هزار انواع مواد محترقه و آتش‌زا در استان کردستان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان بیان کرد: امروز هم که مصادف با چهارشنبه آخر سال و مراسم چهارشنبه‌سوری تمام نیروهای انتظامی در حالت آماده‌باش هستند و از هرگونه ناامنی ممانعت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز ما امنیت مردم استان کردستان خواهد بود، افزود: نیروی انتظامی با شادی و شعف مردم مخالف نیست و در کنار مردم خواهد بود اما با مخلان نظم و امنیت به شدت برخورد خواهد شد.

سردار آزادی اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضایی استان کردستان با مخلان امنیت در چهارشنبه آخر سال برخورد قاطع شده و این افراد تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت خواهند شد. خانواده‌ها باید نظارت کافی بر فرزندان خود داشته باشند تا مبادا نوجوانان و جوانان با یک سهل‌انگاری و غفلت، حادثه‌ای ناگوار و جبران‌ناپذیر را رقم زده و شادی نوروز را به کام خود و خانواده‌ تلخ کنند.

شادی‌هایمان را به عزا تبدیل نکنیم

سرهنگ برزو مرادی، رئیس پلیس راهور استان کردستان نیز در همین رابطه به خبرنگار ایکنا، گفت: هر ساله در چهارشنبه آخر سال و عید نوروز پلیس راهنمایی و رانندگی استان همزمان با سراسر کشور تمهیدات ویژه‌ای را در سطح شهرها استان می‌اندیشد. قصد و هدف نهایی پلیس این است که مردم شادی خود را بدون حادثه انجام دهند و امیدواریم که در این چهارشنبه آخر سال و شب عید هیچ خانواده‌ای به بهانه شادی آسیب نبیند و یا عزادار نشود.

وی در ادامه گفت: با شهرداری‌ها و آتش‌نشانی هماهنگی لازم صورت گرفته تا در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه آمادگی لازم برای امدادرسانی صورت گیرد.

مرادی افزود: در اسفند که خریدهای نوروزی هموطنانمان آغاز می‌شود به دلیل میزان تراکم بالای جمعیت طرح ترافیکی پلیس راهور در سطح شهرهای استان کردستان آغاز می‌شود و در این راستا برخورد با تخلفات بیشتر و میزان روان‌سازی ترافیک افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور استان کردستان با اشاره به اینکه در چهارشنبه آخر سال و شب عید نوروز با حداکثر توان و در تمام مکان‌ها و معابر سطح شهر نیروهای پلیس راهور مستقر خواهند شد، بیان کرد: با رانندگان وسایل نقلیه که مزاحمت ایجاد کنند، برخورد جدی خواهد شد و در این راستا هماهنگی لازم با مراجع ذی‌صلاح صورت گرفته لذا مشخصات وسیله نقلیه یادداشت شده و برخورد قانونی با آنان صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور استان کردستان اظهار کرد: در ایام عید نوروز و آخر سال که مردم در فکر برنامه‌ریزی برای تعطیلات نوروز خود بوده نیروهای پلیس راهور در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و به این امر افتخار می‌کنیم و انتظار داریم که با همراهی و همکاری مردم و پلیس، نوروز بی‌حادثه‌ای را در استان داشته باشیم.

وی به محدودیت ترافیک در شب چهارشنبه‌‌سوری و شب عید اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تقاضای بالای مردم در صورت ابلاغ دستورات در کمربندی آبیدر سنندج و میدان گاز تا تقاطع خیابان کشاورز و میدان حجاب و تکیه و چمن ممنوعیت ترافیکی خواهیم داشت. 

انتهای پیام
captcha