اوج‌گیری کرونا در سمنان
کد خبر: 4127872
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

اوج‌گیری کرونا در سمنان

معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان نسبت به اوج‌گیری مجدد کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه هشدار داد و گفت: در یک هفته اخیر چهار بیمار کرونایی در سمنان جان خود را از دست دادند.

ویروس کرونا

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، سعید کسائیان، معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان، امروز 22 اسفند با بیان اینکه طی دو هفته اخیر شاهد روند افزایشی شروع بیماری کرونا در سمنان بودیم، گفت: در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۴۰ نفر بستری هستند که ۱۲ نفرشان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند همچنین در یک هفته اخیر چهار نفر فوتی بر اثر بیماری کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه ثبت شده است.

وی ادامه داد: اکثر افراد فوت شده و حتی بستری در مراقبت‌های ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای و یا سن بالا هستند اما بازهم نباید از خطر بیماری به سادگی گذشت، که در این راستا بعد از سه ماه که کاهش بستری کرونایی و فوتی‌ها را داشتیم متأسفانه مجدداً آمار فوتی‌های کرونایی ما افزایش یافته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه با پیک کرونایی در استان روبرو هستیم و امیدواریم که تا قبل از تعطیلات عید و ماه رمضان این موضوع فروکش کند، یادآور شد: باید پروتکل‌های بهداشتی به خصوص رعایت بهداشت و استفاده از ماسک مورد تأکید مردم قرار گیرد.

کسائیان با بیان اینکه دوری از جمع‌ها، حضور در مکان‌های دارای تهویه در زمره دیگر توصیه‌های ما به مردم استان سمنان است، متذکر شد: متأسفانه برخی افراد علی‌رغم داشتن علائم بیماری حاد تنفسی مانند کرونا و آنفولانزا و علی‌رغم نداشتن حال مساعد بازهم در  مجامع عمومی حضور دارند که این موجب می‌شود افراد بسیاری را گرفتار بیماری کنند.

به گفته وی افرادی که دارای علائم بیماری تنفسی و آنفولانزا هستند حتماً خود را قرنطینه کنند و مهمترین توصیه استفاده از ماسک و دوری از جمع‌های عمومی است که اگر رعایت شود بسیاری از مشکلات پیش نخواهد آمد.

کسائیان با بیان اینکه تب، سرفه شدید و در برخی موارد علائم گوارشی علائم مشابه سرماخوردگی شدید مهمترین علائمی هستند که بیماران با آن به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، افزود: مردم اگر التهاب گلو، تب و سرفه را مشاهده کردند حتماً نسبت به قرنطینه خود اقدام کنند.

وی در پایان گفت: از آنجا که مسافرت‌های نوروزی و دید و بازدیدها در پیش است امیدواریم که مردم با رعایت مسائل بهداشتی و نکاتی که بیان شد، از بروز پیک شدید و حتی بسیار شدید جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha