ارزش‌های دفاع مقدس برای آگاهی نسل جوان تبیین شود
کد خبر: 4127823
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

ارزش‌های دفاع مقدس برای آگاهی نسل جوان تبیین شود

استاندار گیلان افتتاح موزه دفاع مقدس استان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه را مؤثر خواند و گفت: ضرورت دارد دستاوردهای ارزشی، معنوی و انقلابی کشورمان در قالب جهاد تبیین به خوبی به مردم معرفی شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در دیدار با معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، اظهار کرد: دولت نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اهتمام و نگاه ویژه‌ای دارد و لازم است این مهم به‌عنوان پیوست فرهنگی در بسیاری از بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی افتتاح موزه دفاع مقدس استان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه را مؤثر خواند و با تأکید بر لزوم حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای آگاهی نسل جدید ایران اسلامی، افزود: لازم است دستاوردهای ارزشی، معنوی و انقلابی کشورمان در قالب جهاد تبیین به خوبی به مردم معرفی شود.

استاندار گیلان با اشاره به روند کند احداث این مجموعه قبل از دولت در استان، گفت: برای تسریع در امور احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، 40 میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به گیلان اختصاص پیدا کرد و با همراهی و تلاش دیگر دستگاه‌ها در ایجاد زیرساخت‌ها، ان‌شاءالله به‌زودی شاهد افتتاح فاز نخست از این مجموعه باشیم.

عباسی با اشاره به اقدامات دولت انقلابی و مردمی برای بهره‌برداری و افتتاح کامل این مجموعه ارزشمند در سال آینده، تصریح کرد: برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس، احداث و فعالیت چنین مجموعه‌ای نیاز استان شهید پرور و ولایتمدار گیلان محسوب می‌شود که باید با اقدامی جهادی در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید ایران اسلامی، بیان کرد: نوجوانان و جوانان با مطالعه تاریخ ایران اسلامی می‌بینند که دشمنان در رأس آنان استکبار جهانی هیچگاه خیرخواه مردم ایران نبوده و نخواهد بود.

علی اصغر جعفری، معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز در این دیدار با قدردانی از اهتمام ویژه استاندار گیلان نسبت به موضوعات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، شامل ساختمان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، ساختمان مدیریت فرهنگی و نیز دو هکتار محوطه سازی همزمان با پنج استان کشور، در سوم خردادماه سال آینده با سخنرانی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید، تاکنون برای عملیات اجرایی فاز نخست این پروژه ۳۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha