برگزاری محفل قرآنی مسجد کوی بندر + فیلم و عکس
کد خبر: 4127000
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

برگزاری محفل قرآنی مسجد کوی بندر + فیلم و عکس

طی مراسمی جشن میلاد حضرت حسن بن علی(ص) با حضور خانواده‌ها و اهالی محله تنگسیر و با تلاوت قاریان اداره بنادر و دریانوردی و سخنرانی و بیت‌خوانی حجت‌الاسلام حاج‌شیخ محمدرضا عاشوری، شامگاه ۱۶ فروردین‌ماه، در مسجد کوی بندر منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا عاشوری

به گزارش ایکنا از بوشهر، طی برنامه‌ای مراسم سخنرانی و بیت‌خوانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ محمدرضا عاشوری، استاد حوزه و دانشگاه و فرزند شهید انقلاب آیت‌الله حاج شیخ ابوتراب عاشوری(ره) به‌همراه برپایی محفل جزءخوانی قرآن با حضور قاریان اداره بنادر و دریانوردی، چهارشنبه‌شب ۱۶ فروردین‌ماه، به‌مناسبت ولادت با سعادت دومین پیشوای شیعیان حضرت امام حسن‌مجتبی(ص) در مسجد کوی بندر محله تنگسیر منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ محمدرضا عاشوری، در آیین میلاد کریم اهل‌بیت(ع)، به تبیین مبحث «حق‌پذیری بر محور عدالت‌خواهی و اسلام‌خواهی» پرداخت و عنوان کرد: برترین ایمان آن است «وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آيَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِيمَانًا» که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.

وی با اشاره به اینکه كسى كه تنها خداوند را ربّ خود مى‌داند، در واقع شعار آرمانی‌اش «عَلى‌ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ» است، افزود: رفتار هركس، برخاسته از انگيزه‌ها، ديدگاه‌ها و اعتقادات اوست. پس یکی از نشانه‌های ایمانی انسان‌های پرهیزگار «وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ» و «زادَتْهُمْ إِيماناً» است.

حجت‌الاسلام عاشوری در ادامه با بیان این مطلب که ايمان، با عشق و خشيت درونى همراه است، یادآور شد: بر اساس اسناد مورخان از زبان علمای اسلامی اهل‌سنت بیان و در برخی کتب تاریخی مذاهب مندرج شده که امام حسن‌مجتبی(ع) از داناترین، زاهدترین و عالم‌ترین شخصیت دوران خودش بود.

این کارشناس حوزوی با بیان اینکه آیه «وَ لا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحاً» در واقع برای ما این پيام را دارد که خصلت‌هاى درونى در رفتار انسان اثرگذار است، تصریح کرد: حقوق انسانی و اجتماعی انسان را محترم شماریم زیرا منزلت و کرامت خاصی نسبت به دیگر موجودات دارد.

وی در ادامه با تبیین این مطلب که حق همیشگی و باطل موقتی است، گفت: رهبری پیشوایان دینی در دنیا در سرنوشت انسان‌ها در روز قیامت تاثیر فراوانی دارد. پس درمی‌یابیم که شمولیت و فراگیری رحمت الهی چنان است که هیچ‌کس از امداد و کمک خداوند منع نگشته است.

حجت‌الاسلام عاشوری با بیان اینکه تحکیم به دین و اعتقاد به آرمان‌های دینی بخشی از نشانه‌های اسلام آوردن فرد مسلمان موحد است، اظهارکرد: دین به واسطه امام حسن‌مجتبی(ع) عزت پیدا کرد و همانطور که شما در دعای افتتاح هر شب ماه مبارک رمضان می‌خوانید کسی که باعث عزت دین می‌شود همان امام زمان و پیشوای دینی انسان‌های متقی و موحد و عترت رسول‌الله(ص) است.


وی در ادامه تصریح کرد: امام حسن‌مجتبی(ع) باعث ذلت نفاق و ذلت اهل نفاق شد. اتفاقا کاری که این امام همام انجام دادند موجب شد که آن نفاق معاویه و ویژگی مبارزه بر علیه دین در سلطنت معاویه نمایان و بر همگان مشخص شود.

پژوهشگر مکتب قرآنی فاطمیه شهر بوشهر در پایان تاکید کرد: تولید سرمایه‌های معرفتی و معنوی توسط تشکل‌های دینی و فرهنگی و با راهبری ترویجی رسانه‌های انقلابی و متعهد یک ضرورت آرمانی است.  


امیرحسین مداح 

انتهای پیام
captcha