از وعده انتقام مقاومت تا کاهش روابط آفریقای جنوبی با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4126959
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
تحولات فلسطین/

از وعده انتقام مقاومت تا کاهش روابط آفریقای جنوبی با رژیم صهیونیستی

وعده مقاومت فلسطین به پاسخ قریب الوقوع به کشتار دیروز در جنین، حمله توپخانه‌ای اسرائیل به غزه و کاهش سطح روابط آفریقای جنوبی با تل‌آویو از جمله تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، هزاران فلسطینی امروز در شهرهای جنین و نابلس در کرانه باختری پیکرهای شش شهید فلسطینی را که روز گذشته توسط نظامیان اشغالگر در اردوگاه جنین به شهادت رسیدند، تشییع کردند.

در همین حال همه شهرها و روستاهای کرانه باختری امروز در سوگ این شهدا در اعتصاب فراگیر به سر می‌برند.

پنج نفر از این شهدا بین 22 تا 29 سال سن داشتند و یکی هم عبدالفتاح حسین خروشه، 49 ساله عامل عملیات استشهادی هفته گذشته در شهرک حواره بود که در این عملیات دو شهرک‌نشین صهیونیست را با تیراندازی هدف قرار داده و به هلاکت رسانده بود. وی این عملیات را در واکنش به حمله خونبار قبلی نظامیان صهیونیست به جنین و نابلس انجام داده بود.

شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع این شهدا با سر دادن شعار جرایم رژیم اشغالگر را محکوم کردند و رزمندگان مسلح به نشانه خشم تیر هوایی شلیک می‌کردند.

گردان عرین الاسود (بیشه شیرها) و دیگر گروه های مقاومت از مردم فلسطین خواستند تا با حضور گسترده در خیابان‌ها این جنایت‌ها را محکوم کنند. آنها تاکید کردند که زنجیره انتقام هنوز به پایان نرسیده است.

وعده انتقام مقاومت به کشتار جنین تا کاهش سطح روابط آفریقای جنوبی با رژیم صهیونیستی

بیم رژیم صهیونیستی از پاسخ مقاومت

رسانه‌های عبری زبان هم امروز چهارشنبه گزارش دادند که نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل پس از حمله خونبار دیروز اردوگاه جِنین که منجر به شهادت شش فلسطینی شد بیم انجام عملیات تلافی جویانه از سوی نیروهای فلسطینی را دارند.

در همین راستا پلیس رژیم صهیونیستی از شب گذشته به نیروهایش دستور داده با افزایش سطح آمادگی و هوشیاری در قدس و مناطق مختلف کرانه باختری مستقر شوند.

به دنبال حمله عصر دیروز نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز از این جرایم اسرائیل نمی‌هراسند و چیزی از عزم و اراده آنها برای تقابل با اشغالگران و باندهای شهرک‌نشینان آن کم نمی‌شود.

 نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی عصر دیروز با حمله به اردوگاه جنین یک خانه فلسطینی را محاصره و با مبارزان فلسطینی درگیر شدند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی این جنایت اشغالگران،  شش نفر شهید و ۱۶ نفر نیز زخمی شدند.

حمله توپخانه‌ای اسرائیل به غزه

توپخانه ارتش رژیم اشغالگر امروز چهارشنبه دیدبان مقاومت در خان یونس در جنوب نوار غزه را گلوله باران کرد.

منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند بر اثر این حمله در شرق خان یونس یک فلسطینی زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

وعده انتقام مقاومت به کشتار جنین تا کاهش سطح روابط آفریقای جنوبی با رژیم صهیونیستی

رسانه‌های رژیم اشغالگر مدعی هستند که در نزدیکی بولدزورهای آنها که به سمت شرق خان یونس نفوذ کردند دو انفجار رخ داده که ناشی از بمب دستی کاشته در نزدیکی ادوات نظامی این رژیم در این منطقه بوده است.

ارتش رژیم اشغالگر از کشاورزان فلسطینی خواسته است مناطق نزدیک مرز  غزه با سرزمین‌های اشغالی را تخلیه کنند.

تجمع رام الله در محکومیت کشتار جنین

شهر رام الله در کرانه باختری امروز شاهد برپایی تجمع و راهپیمایی شهروندان فلسطینی علیه جرایم خونبار رژیم اشغالگر در شهرهای این منطقه بود.

وعده انتقام مقاومت به کشتار جنین تا کاهش سطح روابط آفریقای جنوبی با رژیم صهیونیستی

در این تجمع که به همت گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین برگزار شد، فلسطینیان در حمایت از گردان‌های مقاومت کرانه باختری از جمله گردان جنین و عرین الاسود که در برابر حملات اخیر نظامیان صهیونیست مقاومت جانانه‌ای نشان داده‌اند، شعار سر دادند.

انصار الله: در کنار رزمندگان مقاومت فلسطین هستیم

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم اردوگاه جنین در فلسطین را محکوم و تاکید کرد که فلسطینی‌ها در این مبارزه تنها نیستند.

در بیانیه این مقام انصار الله آمده است: ما تجاوز اسرائیل به فرزندان اردوگاه جنین در فلسطین را به شدت محکوم می‌کنیم و مواضع رزمندگان شجاع در مقاومت برابر صهیونیست‌ها را تحسین می‌کنیم.

وی افزود: ما دستان رزمندگان مقاومت فلسطین را که روی ماشه است، می‌گیریم و به آنها می‌گوییم با شما هستیم و در کنار شما هستیم، زیرا در آرمان، مظلومیت و دشمن و نبرد مشترک هستیم و رژیم صهیونیستی باید بفهمد که فلسطین تنها نیست.

کاهش سطح روابط آفریقای جنوبی با اسرائیل

پارلمان آفریقای جنوبی به دلیل تداوم حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به تصمیم کاهش سطح روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی رأی داد.

حزب آزادی ملی در پارلمان آفریقای جنوبی که پیش نویس این مصوبه را ارائه داده بود امروز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: اگر نلسون ماندلا نماد مبارزه با نژادپرستی هم زنده بود از این اقدام حمایت می کرد و مطمئنا روح ماندلا از این اتفاق خوشحال است . آزادی ما بدون آزادی فلسطینیان کامل نیست.

در بیانیه این حزب آمده است: اسرائیل با آواره کردن فلسطینیان و کشتار آنها روی کار آمده و به منظور چمبره زدن بر فلسطینیان و دولت آنها نظام آپارتاید را ایجاد کرده است.

ما شهروندان آفریقای جنوبی در شرایطی که نژادپرستی بار دیگر تکرار شده است نمی توانیم دست بسته بمانیم.

آفریقای جنوبی در سال 1995 روابط دیپلماتیک رسمی با رژیم صهیونیستی برقرار کرده است اما در حمایت از آرمان فلسطین در سال 2019 سطح روابط دیپلماتیک خود را کاهش داد و به دلیل تشدید جرایم رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان سفیر خود را از سرزمین های اشغالی خارج کرد.

حزب حاکم کنگره ملی آفریقا در آفریقای جنوبی نیز در نوزدهم فوریه اتفاق اخراج دیپلمات صهیونیست از اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی را تمجید کرد و آن را اقدامی شجاعانه خواند.

انتهای پیام
captcha