تعیین سطح بانوان داور مسابقات قرآن را به خودشان واگذار کنید
کد خبر: 4126775
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
غصون مسلمی:

تعیین سطح بانوان داور مسابقات قرآن را به خودشان واگذار کنید

داور و حافظ کل قرآن در نشست بررسی طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن گفت: در کشوری که ۸۰ درصد حفاظ آن را بانوان تشکیل می‌دهند، حداقل در حوزه خودمان بگذارید برای خودمان تصمیم‌گیری کنیم و بگذارید بانوان توسط خودشان تعیین سطح شوند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست بررسی طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن با هدف بررسی ضوابط و قوانین مندرج در این طرح، میزان کارآمدی اجرای سه دوره آن و آینده این طرح با حضور ولی یاراحمدی، عضو حقیقی کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ مسعود سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی؛ سمیه حاجعلی، قاری بین‌المللی؛ غصون مسلمی، مدرس و حافظ کل قرآن؛ اعظم نوروزی، داور و نفر اول مسابقات مفاهیم بانوان کشور و حضور مجازی سعید رحمانی، مدرس و داور رشته وقف و ابتدا و ایمان صحاف، مدرس و بانوی فعال قرآنی به همت ایکنا برگزار شد. 

به منظور بررسی بهتر این طرح در ابعاد مختلف، علاوه بر دعوت از جمعی از داوران فعلی و سابق مسابقات قرآن، دبیر و مسئولان کمیته‌های مختلف ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور نیز از روزهای گذشته دعوت شدند و حتی امکان ارتباط با این نشست به صورت مجازی نیز مهیا شد. ایکنا همچنان آماده شنیدن و انتشار پاسخ مجریان این طرح هست. در ادامه مشروح سخنان غصون مسلمی، مؤلف، داور و حافظ کل قرآن و منتخب همایش خادمان قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال 1401، در این نشست را می‌خوانید؛

«بحث بنده در خصوص این نیست که آیا به داوری دعوت شده‌ام یا خیر، بلکه با رفتار مدیران طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن به بانوان توهین شده است. بیست سال پیش کارگروهی به اسم حفظ تشکیل شد و بنده تنها بانوی آن کارگروه بودم؛ در آن زمان از مدیر وقت درخواست کردم بانوی دیگری را به این کارگروه دعوت کنند که ایشان به من گفتند که ما غیر از شما فرد دیگری را در این عرصه نداریم و شما به عنوان پیشکسوت تنها شما را قبول داریم، حال با بنده تماس می‌گیرند که بروم مدرک درجه سوم داوری را تحویل بگیرم! آن هم با این نکته که چرا مبلغ پنجاه هزار تومان صدور این مدرک را پرداخت نکرده‌ام؟ بنده هم به ایشان عرض کردم که نیازی به این مدرک ندارم و زمانی که می‌پرسم چرا این توهین را می‌کنید، به من می‌گویند که شما تا کی می‌خواهید داوری کنید؟ پس اگر سن داوری از من گذشته است، چرا از بسیاری از خود این مدیران نگذشته است؟

اگر آقایان اجازه دهند ما بانوان هم تخصص داریم و می‌توانیم سطح‌بندی کنیم. اسم این طرح سطح‌بندی داوران است، اما در واقعیت چیزی که اجرا شد، خلاف این اسم بود. حتی به ما گفتند شاگردان خودتان را تشوق کنید که در این طرح شرکت کنند و ما فکر می‌کردیم به عنوان پیشکسوت از این طرح معاف می‌شویم نه اینکه ما را کنار بگذارند، چراکه ما در این طرح شرکت نکردیم. ما گفتیم اگر بخواهیم در این طرح شرکت کنیم چه کسی می‌خواهد از ما امتحان بگیرد؟ گفتند فلان استاد، این درحالی بود که خود این استاد فرزندان خودش را برای فراگیری قرآن به بنده معرفی کردند و ایشان در سواد قرآنی هیچ برتری از بنده نداشتند و خود این آقا اذعان کرده بود که بنده از ایشان سطح بالاتری دارم.

داور و حافظ کل قرآن

در کشوری که ۸۰ درصد حفاظ آن را بانوان تشکیل می‌دهند، حداقل در حوزه خودمان بگذارید، برای خودمان تصمیم‌گیری کنیم. بگذارید بانوان توسط خودشان تعیین سطح شوند. چرا یک خانم باید در حضور آقایان تلاوت قرآن را امتحان بدهد و تعیین سطح شود؟ در خیلی از مسائل تخصصی مانند صوت و لحن، حتی آیین‌نامه بانوان هم باید با آقایان متفاوت باشد، چراکه توانمندی خانم‌ها و آقایان متفاوت است. این باعث شده از اهداف قرآنی خودمان فاصله بگیریم.

انتهای پیام
captcha