ریش‌سفیدان و معتمدان همیار پلیس هستند
کد خبر: 4126596
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

ریش‌سفیدان و معتمدان همیار پلیس هستند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ریش‌سفیدان و سران‌طوائف، همیار واقعی پلیس هستند، گفت: سران‌ طوائف و ریش‌سفیدان یکی از سرمایه‌های مردمی مهم پلیس در برقراری هرچه بهتر نظم و امنیت اجتماعی در جامعه هستند.

سردارجلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان به نقل از فرماندهی انتظامی استان، سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، شامگاه، 15 اسفندماه در بازدید یک‌روزه خود از فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر در دیدار صمیمی با اعضای شورای تأمین، ریش‌سفیدان و سران طوائف با بیان اینکه ایجاد امنیت حاصل کار جمعی است، گفت: ریش‌سفیدان و سران‌طوائف، همیار واقعی پلیس هستند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: حضور ریش‌سفیدان، فرصت مناسبی برای مشارکت در تأمین نظم و امنیت جامعه است و همکاری آنها با پلیس آرامش بیشتر را به ارمغان می‌آورد.

سردار جلیلیان با اشاره به جایگاه و نفوذ ویژه‌ای که این قشر معتمد جامعه در بین مردم دارند، افزود: سران‌ طوائف و ریش‌سفیدان یکی از سرمایه‌های مردمی مهم پلیس در برقراری هرچه بهتر نظم و امنیت اجتماعی در جامعه هستند، توجه به ظرفیت‌های بالای نقش معتمدان و ریش‌سفیدان، همکاری و تعاملات متقابل را در شناسایی و کمک به کشف جرم در جهت استقرار نظم و امنیت در جامعه ایجاد می‌کند.

وی در این دیدار ضمن تأکید بر نقش سران طوایف، بزرگان و ریش‌سفیدان در حل مسائل در سیستان و بلوچستان گفت: معتمدان و متنفذان در این استان پهناور سرمایه‌های ارزشمندی هستند که گره بسیاری از مشکلات را می‌توان با همکاری و تعامل با آنها باز کرد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) که نیروهای پلیس را مجاهدان فی‌سبیل‌الله خطاب کردند و این مهم برای همه ما افتخاری بس بزرگ است، افزود: علما و ریش‌سفیدان با اثر کلام خود می‌توانند جامعه را نسبت به آسیب‌ها و تهدیدها آگاه کنند و نیروهای مردمی را برای مبارزه با مخلان نظم و امنیت و رشد و پیشرفت همه جانبه استان بسیج کنند.

وی با بیان اینکه امنیت محصول تلاش جمعی همه آحاد جامعه است، هدف پلیس را در این زمینه، رویکردی جامعه محور خواند و گفت: نگاه امروز پلیس به معضلات و مشکلات، نگاهی جامعه محور است و باید برای اصلاح معضلات و مشکلات در جامعه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

سردار جلیلیان در ادامه با توجه به توان بالقوه ریش‌سفیدان، معتمدین محلات و متنفذین شهرستان ایرانشهر افزود: مشارکت مردمی نقش عمده‌ای در پیشگیری از جرائم جامعه دارد و همکاری ریش‌سفیدان یکی از طرح‌های آشنایی مردم با فعالیت‌های متعدد پلیس است.

گفتنی است، ریش‌سفیدان و سران طوائف در پایان این نشست ضمن تشکر از عملکرد پلیس در زمینه امنیت اجتماعی و تحقق عدالت اجتماعی با بیان نکته نظرات ارزنده بر شناسایی نقاط جرم‌خیز تأکید و آمادگی خود را برای همکاری با پلیس اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha