عدالت‌محوری در نیروی انتظامی تبدیل به یک فرهنگ شود
کد خبر: 4126351
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
آیت‌الله مصطفی محامی:

عدالت‌محوری در نیروی انتظامی تبدیل به یک فرهنگ شود

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حق محوری و عدالت محوری باید در بین نیروهای انتظامی تبدیل به یک فرهنگ شود و مردم ببینند که اگر قدرتی داریم از حق تجاوز نمی‌کنیم و همواره به حق و انصاف پای‌بند هستیم.

آیت الله محامی امام جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در استان، روز گذشته، 14 اسفندماه در دیدار فرمانده و جمعی از معاونین فرماندهی انتظامی استان ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان، گفت: انسان به میزان تأثیرگذاری و مسئولیت خود نیاز به معنویت دارد. اگر فردی در معرض وسوسه‌های بیشتر شیطان قرار داشته باشد طبیعتاً باید معنویت بیشتری داشته باشد تا بتواند بر مقاومت خود بیفزاید که ماه شعبان و رمضان بهترین فرصت برای کسب این معنویت است.

امام‌جمعه زاهدان افزود: نیروی انتظامی کاری متنوع همراه با توقعات و انتظارات فراوان از جانب مردم را برعهده دارد که رسیدگی به همه امور کار سختی است آن‌هم در سیستان و بلوچستان که استانی پهناور، شرایط مرزی و همواره در معرض توطئه دشمنان قرار دارد و در شرایط کنونی نیز اتفاقاتی رخ داده که منجر به ایجاد مشکلاتی شده است.

آیت‌الله محامی ادامه داد: انبوهی از خدمات توسط نیروی انتظامی در حال انجام است که باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند چه خدمات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف به آنها ارائه می‌شود، دستگاه‌های مختلفی در ایجاد امنیت نقش دارند که یک رکن آن دستگاه انتظامی است و باید برای مردم بیان شود البته نه با زبان منت، بلکه صرفاً برای اطلاع‌رسانی تا مردم بدانند و دلگرم شوند.

وی اضافه کرد: ارتباط و نگاه مردم باید به گونه‌ای باشد که نیروی انتظامی را از خودشان بدانند و پایگاه اجتماعی آن تقویت شود، حق‌محوری و عدالت‌محوری باید در بین نیروها تبدیل به یک فرهنگ شود و مردم ببینند که ما اگر قدرتی داریم از حق، تجاوز نمی‌کنیم و همواره به حق و انصاف پای‌بند هستیم، جای تأسف دارد که این حجم وسیع از خدمات صورت گیرد اما با تخلف برخی، کل مجموعه زیر سؤال برود.

امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: یکی از مصادیق حق‌محوری این است که با فرد متخلف برخورد شود که در این‌صورت سلامت سیستم حفظ خواهد شد و در غیر اين‌صورت نیز سازمان سرمایه اجتماعی خود را از دست خواهد داد و دیگر مردم آنها را از خودشان نخواهند دانست و کار در چنین فضایی سخت است و نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد، ما می‌خواهیم ارکان و پایه‌های نظام را تثبیت کنیم که نیروی انتظامی نیز یکی از این ارکان است و در صورتی که زیر سؤال برود ارکان نظام زیر سؤال خواهد رفت و برای این‌کار نیازمند مدیریت قوی و نظارت دقیق هستیم.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، سردار حسینعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی استان نیز گفت: خدمت بی‌منت به مردم وظیفه ذاتی پلیس است و شجره پلیس از وجود مردم و خدمت به آن‌هاست.

انتهای پیام
captcha