مراسم اختتامیه جشنواره فیلم اشراق در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4126268
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم اشراق در قم برگزار می‌شود

دبیر جشنواره فیلم اشراق گفت: مراسم اختتامیه جشنواره اشراق ۲۳ اسفند در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار می‌شود.

مسعود معینی‌پور، دبیر جشنواره فیلم اشراقبه گزارش ایکنا از قم، مسعود معینی‌پور، دبیر جشنواره فیلم اشراق، در نشست خبری اختتامیه جشنواره فیلم دینی اشراق که امروز ۱۴ اسفند در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، اظهار کرد: با تاسف علیرغم اینکه در برگزاری جشنواره‌های فیلم‌های دینی سابقه‌ای طولانی وجود دارد اما در کشور ما توجه کمتری به تولیدآثار و محتواهای دینی داریم.

وی با بیان اینکه ۸۰۵ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و این آثار در قالب‌های آثار داستانی، مستند، یادداشت تخصصی و نقد فیلم و فیلم‌نامه بوده، بیان کرد: این جشنواره در سه بخش رواق ویژه طلاب، اشراق ویژه عموم افراد و بخش ویژه صدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه برگزار شده است.

دبیر جشنواره فیلم اشراق با اشاره به اینکه ۵۵۹ اثر در بخش اشراق، ۱۶۶ اثر در بخش رواق و ۷۹ اثر در بخش ویژه یعنی یک صدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه بوده است، تصریح کرد: از آثار ارسال شده ۱۳۲ اثر وارد بخش رقابت شدند که ۸۰ اثر در بخش اشراق، ۴۱ اثر در بخش رواق و ۱۱ اثر در بخش صدمین سالگرد با تأسیس حوزه علمیه به بخش رقابت راه یافتند.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره ۲۳ اسفند در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و آثار راه‌یافته به بخش رقابت از ۲۰ تا ۲۳ اسفند در سینما اشراق اکران عمومی می‌شوند، افزود: طی سه روز کارگاه‌های دانش‌افزایی با موضوع بازنمایی روحانیت در سینمای ایران، فیلم دینی و اقتصاد سینمای ایران، استفاده از سامانه‌های اشتراک ویدیو برای ارتباط حداکثری با جهان اسلام، مسئله‌شناسی عدالت در سینمای ایران، مبانی نگارش نقد فیلم و مبانی طنز نویسی در سینما و فیلم‌نامه نویسی برگزار می‌شود.

معینی پور با بیان اینکه علاوه بر جوایزی که در بخش‌های رقابتی اهدا می‌شود در سه بخش عدالت، کنگره شهدا و آموزش و پرورش نیز به عنوان بخش ویژه جوایزی اهدا می‌شود، تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره ۲۳ اسفند در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تداوم جشنواره‌ها و ذکر این نکته که جشنواره‌ها نه تنها سبب دانش‌افزایی برای شرکت‌کنندگان می‌شود افراد مستعد و خلاق را شناسایی می‌کند، یادآور شد: در این جشنواره تلاش شده تا آثاری که از کیفیت لازم برخوردار هستند در طول سال به نمایش گذاشته شوند و آثار فقط بایگانی نشود.

انتهای پیام
captcha