یادواره شهید دانش‌آموز «علی عرب» در زرند برگزار شد
کد خبر: 4126256
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶

یادواره شهید دانش‌آموز «علی عرب» در زرند برگزار شد

یادواره کشوری شهید شاخص دانش‌آموز «علی عرب» با حضور مسئولان استانی و کشوری در شهرستان زرند برگزار شد.

یادواره شهید دانش‌آموز علی عرب در زرند

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، یادواره کشوری شهید شاخص دانش‌آموز «علی عرب» با حضور مسئولان استانی و کشوری امروز، ۱۵ اسفندماه در شهرستان زرند برگزار شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به شجاعت و رشادت ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز بسیجی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، گفت: به پاس مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهیدان و به‌منظور ترویج فرهنگ و تفکر ایثار و شهادت در میان اقشار مختلف جامعه، هر ساله تعدادی از شهدا به‌عنوان شهید شاخص معرفی می‌شوند و امسال، با تلاش‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان، شهید علی عرب نوجوان ۱۶ ساله از روستای روح‌آباد شهرستان زرند به‌عنوان شهید شاخص دانش‌آموزی کشور معرفی شد.

وی در تشریح رشادت‌های این شهید افزود: شهید علی عرب که به ققنوس دفاع مقدس معروف است، آرپی جی زن بود و در مأموریت‌ها همیشه جزو نفرات اولی بود که به خط می‌زد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بیان نحوه شهادت این شهید افزود: شهید عرب در آخرین حضورش در منطقه مهران ۱۰ تیر ۱۳۶۵ شب عملیات کربلای ۱ در گردان ۴۱۲ در حالی که کوله آرپی جی بر پشت بسته بود، به طرف خاکریز دشمن می‌رفت و بر اثر اصابت گلوله به کوله‌اش و وجود خرجی آرپی جی و گلوله، کوله پشتی و خودش آتش می‌گیرد و از آنجا که می‌دانسته اگر فریاد کند عملیات لو می‌رود و دشمن بقیه رزمندگان را وسط میدان به گلوله می‌بندد، لذا به پشت می‌خوابد و نارنجک‌ها را به دور می‌اندازد و از فرمانده خود می‌خواهد که چفیه‌اش را در دهانش بگذارد تا عملیات لو نرود و اینگونه در آتش عشق به خدا می‌سوزد.

رضایی خاطرنشان کرد: دشمن در جبهه‌های جنگ با تمام وجود دنبال قتل عام رزمندگان اسلام بود، دشمن هیچ زمان دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد و ما باید در هر مکان و زمانی برای مقابله با دشمن آماده باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا با رشادت و دلاورمردی از جان خود گذشتند تا امنیت و آرامش کنونی در کشور ما حاکم شود، گفت: شهدا ناظر بر رفتار و کردار ما در حوزه سازمانی و غیرسازمانی هستند. رسالت ما در برابر شهدا سنگین است و هر کسی کوتاهی کند باید در برابر خداوند سبحان و شهدا پاسخگو باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: دشمن باید بداند ایرانی ذلت و خواری نمی‌پذیرد و زیر بار زور نمی‌رود. مردم ایران این مهم را در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه ثابت کردند.

انتهای پیام
captcha