جمع‌آوری ۷۲ خاطره روایت شده از زبان حاج قاسم در یادواره‌های شهدا
کد خبر: 4126117
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

جمع‌آوری ۷۲ خاطره روایت شده از زبان حاج قاسم در یادواره‌های شهدا

مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: ۷۲ خاطره از زبان حاج قاسم که در یادواره‌های مختلف صحبت کرده‌اند جمع‌آوری و تدوین شده و آماده چاپ است.

محمدرضا حسنی‌سعدی مدیر گلزار شهدای کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی، مدیر گلزار شهدای کرمان امروز، ۱۴ اسفندماه در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان اظهار کرد: در چهار ماه گذشته ۱۶ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز از ۲۴۱ مدرسه در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند و در برنامه‌های روایتگری و سایر برنامه‌ها نیز شرکت داشتند، همچنین یکی دیگر از برنامه‌ها مشارکت دانش‌آموزان برای صحبت درباره  شهید سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه در آخرین بازدید دانش‌آموزان از گلزاری شهدای کرمان، ۹۰ نفر از دانش‌آموزان از منوجان به کرمان آمدند و از برنامه‌ها بهره‌مند شدند، گفت: اگر اتوبوس‌هایی در اختیار گلزار قرار داشت می‌توانستیم برنامه‌های بهتری ارائه دهیم تا از موزه دفاع مقدس و بیت‌الزهرا(س) نیز بازدیدهایی انجام شود.

سردار حسنی با بیان اینکه ۷۲ خاطره از زبان حاج قاسم که در یادواره‌های مختلف صحبت کرده‌اند جمع‌آوری و تدوین شده و آماده چاپ است، اظهار کرد: سفره هفت‌سین که هر سال در گلزار شهدای کرمان پهن می‌شود بازدید کننده بسیاری داشته و درخواست داریم شهرداری و نهادهای دیگر کمک کنند تا امسال نیز سفره هفت‌سین زیبایی با گرایش شهدا در گلزار شهدای کرمان چیده شود.

مدیر گلزار شهدای کرمان از اسکان ۱۶ هزار و ۴۷ نفر در محدوده گلزار شهدای کرمان در چند ماه گذشته خبر داد و گفت: در عید نوروز قطعاً درخواست‌ها برای اسکان کوتاه مدت مهمانان نوروزی در محدوده گلزار بیشتر است و پیشنهاد می‌شود چند چادر گروهی برای استراحت چند ساعته زائران و مهمانان نوروزی تهیه شود.

رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه معرفی رابطین ایثار و شهادت در ادارات را حلقه مفقوده ادارات خواند و افزود: برای اینکه موضوعات در حوزه ایثار و شهادت به‌صورت جدی‌تر و بهتر پیگیری شود هر اداره باید رابطین خود را معرفی کند.

وی با بیان اینکه در خصوص انتشار کتاب‌ در حوزه ایثار و شهادت باید سیاست واحدی داشت به‌گونه‌ای که کمیت فدای کیفیت نشود که این امر نیاز به‌کار ویژه دارد، به روز شهید اشاره کرد و گفت: اتفاقات اخیر کشور نشان می‌دهد که دشمن بعد از ۲۲ بهمن با تغییر رویکرد دوباره کار خود را آغاز کرده که این امر می‌طلبد در برنامه‌های این روزها و بزرگداشت روز ایثار و شهادت به‌صورت ویژه عمل کرد.

جلالی به اهمیت فضاسازی محیط به‌مناسبت ماه شعبان، بزرگداشت روز شهید و به‌مناسبت‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: مناسبت‌های مختلف می‌تواند فرصتی برای جریان‌سازی مثبت در جامعه باشد.

انتهای پیام
captcha