تقویت روحیه دفاع از انقلاب از برکات راهیان نور است
کد خبر: 4125488
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

تقویت روحیه دفاع از انقلاب از برکات راهیان نور است

فرماندار سنندج گفت: ترویج و زنده‌کردن روحیه انقلابی در زائران و جامعه و تقویت روحیه دفاع از انقلاب یکی دیگر از برکات راهیان نور است؛ همانطور که جمعیتی متشکل از نسل‌های متفاوت در راهیان نور دیده می‌شود و این زنجیره بین‌نسلی ایجاد می‌کند.

حسن عسکری، فرماندار شهرستان سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرماندار شهرستان سنندج، امروز، 11 اسفندماه در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به جنوب، گفت: هر ساله در این ایام در آستانه سال جدید غوغایی در مناطق عملیاتی جنوب برپا می‌شود که تعداد بالایی از اقشار مختلف مردم کشورمان به آن مناطق سفر می‌کنند.

وی افزود: در ایامی که مورد هجمه سنگین تمام جهان کفر و خباثت در قالب صدام قرار گرفتیم مردانی بودند که سینه سپر کردند و از همه داشته‌های خود گذشتند تا امنیت و آرامش در جامعه ما باقی بماند.

فرماندار سنندج بیان کرد: شهیدان مظلومانه و در غربت جان دادند و ایثارگران و جانبازان هم هنوز با درد و مشقت دست و پنجه نرم می‌کنند اما نگذاشتند یک وجب از خاکمان به‌دست دشمن بیفتد و دست آنها به نوامیس مردم برسد.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در هر جامعه‌ای وجود داشته باشد دشمنان طمع آنچنانی به آن جامعه نخواهند داشت و اگر امروز می‌بینیم تمام جهان علیه ما بسیج شده‌اند و جرئت حمله نظامی ندارند به‌دلیل داشتن همین روحیه ایثار و شهادت در مردم است که شهیدان و ایثارگران در جامعه نهادینه کرده‌اند.

عسکری در ادامه گفت: یکی از کارهای بسیار خوب راهیان نور، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و زائران با حضور در آن مناطق با ایثارگری‌های آن دوران بهتر آشنا می‌شود و این زمینه‌ساز ترویج چنین فرهنگی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور یک رژه قدرت اسلامی و مانور قدرت علیه دشمنان است، افزود: این حضور گسترده در جایی که جوانان ما در دهه ۶۰ ایثارگری کردند به نوعی امنیت کشور را تضمین می‌کند و پالسی به دشمن می‌دهد که نسل جدید نیز به آرمان‌های نسل اول انقلاب پایبند هستند.

فرماندار سنندج اظهار کرد: حضور چندمیلیونی مردم در مناطق جنوب و در قالب راهیان نور بیانگر قدرت بسیج‌کنندگی نظام دارد و نشان می‌دهد نظام می‌تواند مردم را بسیج کند در حالی‌که در آن مناطق جاذبه گردشگری و جایی تفریحی ندارد.

وی گفت: ترویج و زنده‌کردن روحیه انقلابی در زائران و جامعه و تقویت روحیه دفاع از انقلاب از دیگر برکات راهیان نور است همانطور که جمعیتی متشکل از نسل‌های متفاوت در راهیان نور دیده می‌شود و این زنجیره بین‌نسلی ایجاد می‌کند.

عسکری با اشاره به اینکه یکی دیگر از برکات این اردوها، مشاهده مظلومیت نظام و ملت است که در آن دوران با دست خالی مقابل دشمن ایستادند و پیروزی‌های زیادی را برای کشور رقم زدند، گفت: راهیان نور صحنه کارزار حق علیه باطل است که پیروزی حق بر باطل را نوید می‌دهد.

انتهای پیام
captcha