امانت‌داری در خبر رسالت اصحاب رسانه است
کد خبر: 4123829
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

امانت‌داری در خبر رسالت اصحاب رسانه است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان فعالان رسانه را امین و امانت‌دار مردم دانست و گفت: رسانه ملی در واقع رسانه اسلام و نظام است لذا اولین چیزی که باید مورد توجه باشد امانت‌داری در خبر است.

آیت الله رسوال فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز در دیدار با کارکنان صدا و سیمای مرکز استان ضمن خداقوت‌گویی به کارکنان عرصه رسانه اظهار کرد: رسانه ملی در واقع رسانه اسلام و نظام است لذا اولین چیزی که باید به عنوان رسالت مورد توجه باشد امانت‌داری در خبر است و مردم از ابتدای روز تا شب همواره شاهد زحمات و تولیدات رسانه‌ای صدا و سیما هستند.

وی اطلاع‌رسانی درست به مردم را یکی از وظایف مهم فعالان عرصه رسانه دانست و افزود: گفتن و اطلاع‌رسانی براساس نیاز مردم جزو دیگر اصولی است که باید رعایت شود. از نگاه روانشناسان علوم اجتماعی و دینی، انسان اگر به چیزی که می‌گوید یا اطلاع‌رسانی می‌کند باور نداشته باشد، در این صورت مطالبش تأثیرگذار نخواهد بود یا میزان تأثیرگذاری آن اندک است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه فعالان رسانه، خود نیز باید باورمند و امین مردم باشند، گفت: فعالان و کارکنان این عرصه، وظیفه مانایی و ماندگار کردن خبرهای مردم و مسئولان را بر عهده دارند و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند «هیچ خبری بدون خبرنگار ماندگار نمی‌شود».

وی با تأکید بر پاسداشتن زبان گیلکی تصریح کرد: در ورودی برخی از استان‌ها با گویش بومی به مسافرانی که وارد آن شهر می‌شوند، خوشامد می‌گویند یا حتی در برخی مدارس کشور به معلمین تأکید می‌شود که با گویش محلی آموزش دهند، حال «گیلکی» یک زبان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر این زبان به فراموشی سپرده شود، قوم گیلک هم به فراموشی می‌رود لذا اصل این است که زبان گیلکی حفظ شود.

نماینده ولی‌‌فقیه در گیلان در ادامه ضمن تجلیل از جانبازان و ایثارگران صدا و سیمای مرکز گیلان با تبریک فرارسیدن روز جانباز به جانبازان و ایثارگران تصریح کرد: جانبازی افتخار بزرگی است و این عزیزان به قهرمان برومند کربلای حسینی حضرت عباس(ع) اقتدا کردند که یک افتخار است.

وی جانبازان و ایثارگران را یادگاران نورانی دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: همه کسانی‌که در دوران دفاع مقدس چه در پشت جبهه یا در خط مقدم زحمت کشیدند از یادگاران نظام و انقلاب هستند. از اینرو فرارسیدن روز جانباز را به همه مردم عزیز و جانباران تبریک و تهنیت عرض نموده و از تلاش‌های مجدانه صدا و سیما که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha